خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا اعلام شد؛

توضیح درباره بازگشایی بقاع و اماکن متبرکه در مناطق با وضعیت سفید/ برگزاری مراسم‌ها و تجمعات مذهبی با دستور ستاد مقابله با کرونا

asdasd
کد خبر : ۹۰۵۰۲۶

مدیرکل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور توضیحاتی در خصوص بازگشایی بقاع و اماکن متبرکه در مناطق سفید کشور اعلام کرد.

«حجت‌الاسلام والمسلمین محمد نوروزپور» مدیرکل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در پاسخ به این سوال که با توجه به دستور ستاد ملی مقابله با کرونا مبنی بر بازگشایی اماکن مذهبی در ۳۰۰ منطقه سفید در کشور چه برنامه‌ای در این زمینه دارید، گفت: ما تابع تصمیمات ستاد ملی کرونا و به تبع آن ستادهای شهرستانی هستیم. 

وی با بیان اینکه در حال حاضر موضوع سلامت مردم در میان است و سلامت آنها برای ما بسیار اهمیت دارد، ادامه داد: در حال حاضر تمام برنامه‌های ما در سراسر کشور از طریق فضای مجازی و شبکه‌های استانی اجرا می‌شود. این برنامه‌ها شامل جزءخوانی و تفسیر قرآن است که بدون حضور جمعیت در بقاع متبرکه و اماکن مذهبی در حال اجراست و از طریق سایت امام زادگان، فضای مجازی و شبکه‌های استانی در حال پخش است.

 مدیرکل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با بیان اینکه ادعیه و مناجات نیز از طریق فضای مجازی در حال اجراست، تصریح کرد: ما براساس آنچه که ستاد ملی مقابله با کرونا و به تبع آن ستادهای استانی و شهرستانی به ما اجازه دهند، فعالیت‌هایمان را پیش خواهیم برد. اگر در شهرستان یا شهری اجازه تجمعات بدهند ما نیز در بقاع متبرکه و اماکن مذهبی اجازه می‌دهیم مردم تجمعات مذهبی و مراسمات را اجرا کنند، اما چنانچه فقط اجازه بازگشایی برای زیارت فردی داده شود، ما نیز در اماکن مذهبی بر همان اساس برنامه‌ریزی می‌کنیم. 

حجت‌الاسلام نوروزپور خاطرنشان کرد: «حجت‌الاسلام خاموشی» رییس سازمان اوقاف نیز تاکید دارند که در بازگشایی و برنامه‌ریزی در اماکن مذهبی از تصمیمات ستاد ملی، استانی و شهرستانی تبعیت شود، چراکه موضوع سلامت مردم در میان است و ما نیز از روز اول تاکنون همراهی لازم را با ستادهای مقابله با کرونا داشته‌ایم.

وی درباره برگزاری مراسم و تجمعات در اماکن مذهبی به ویژه در شب‌های ماه مبارک رمضان و شب‌های قدر ادامه داد: اگر ستادهای استانی و شهرستانی اجازه تجمعات و برگزاری مراسم چند صدنفری را صادر کنند، ما نیز مراسمات را با حضور مردم برگزار خواهیم کرد، در غیر این صورت تابع دیگر دستورات ستادهای مقابله با کرونا هستیم. ما برنامه‌ریزی برای اجرای مراسم را داریم، اما اجرای همه این موارد منوط به دستورات ستاد ملی مقابله با کرونا و ستادهای استانی و شهرستانی است، چراکه سلامت مردم برای ما در اولویت است.

 مدیرکل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور خاطرنشان کرد: در تمامی بقاع متبرکه کشور ضدعفونی در اماکن مذهبی و خیابان‌های اطراف در حال انجام است و ۲۲ هزار خدام افتخاری ما که تاکنون در بقاع متبرکه خدمت می‌کردند، حالا از طرف این بقاع متبرکه به مردم خدمت می‌کنند. همچنین ۲۷۱ کارگاه تولید ماسک و محلول در این بقاع متبرکه در حال فعالیت هستند. همچنین ۱۱۰ هزار بسته معیشتی برای نیازمندان در این ایام آماده شده است و ۷۰ هزار بسته معیشتی نیز در شب عید در بین نیازمندان توزیع شد. 

وی ادامه داد: به هیات امنای بقاع متبرکه اعلام کرده‌ایم، افرادی که در این ایام از نظر اقتصادی ضربه دیده‌اند، و شغل‌شان را از دست داده‌اند و با مشکلات مواجه شده‌اند، شناسایی کرده و بسته‌های معیشتی را به عنوان تبرک به این خانواده‌ها از سوی بقاع متبرکه اهدا کنند. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز