خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

بازگشایی بقاع متبرکه و امامزادگان منوط به نظر ستادملی مقابله با کروناست/ تشریح فعالیت‌ها در ماه رمضان

asdasd
کد خبر : ۹۰۲۸۰۲

مدیرکل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی درباره فعالیت بقاع متبرکه و امامزادگان در ایام ماه مبارک رمضان توضیحاتی ارائه کرد.

«حجت‌الاسلام والمسلمین محمد نوروزپور» مدیرکل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره فعالیت بقاع متبرکه در ایام ماه مبارک رمضان با توجه به تعطیلی بقاع متبرکه و امامزادگان به دلیل شیوع کرونا در کشور گفت: درهای بقاع متبرکه و امامزادگان در حال حاضر بسته است و با توجه به مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا همچنان بازگشایی نشده است. 

وی با اشاره به خدمات اجتماعی بقاع متبرکه و امامزادگان در ایام تعطیلی آنها به دلیل شیوع کرونا ادامه داد: برنامه‌ها و خدمات اجتماعی بقاع متبرکه که از ابتدای شیوع کرونا آغاز شده بود، همچنان ادامه دارد. در حال حاضر در تمامی بقاع متبرکه و امامزادگان 271 کارگاه تولید ماسک ایجاد شده است. همچنین در تمامی بقاع متبرکه گروه‌هایی برای ضدعفونی معابر و خیابان‌ها تشکیل شده است. 

 مدیرکل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی در خصوص فعالیت‌های فرهنگی در ماه مبارک رمضان خاطرنشان کرد: در خصوص برنامه‌های ماه مبارک رمضان نیز  همانطور که تاکنون برنامه‌های ما در اعیاد ماه شعبان در فضای مجازی، سایت‌های بقاع متبرکه و از طریق رسانه‌های استانی دنبال می‌شد در ایام ماه مبارک رمضان نیز همین روش ادامه دارد. 

حجت‌الاسلام نوروزپور خاطرنشان کرد: با صدا و سیما هماهنگ شده است که در استان‌ها برنامه جزءخوانی، تفسیر قرآن، دعا و نیایش که بدون حضور مردم در بقاع متبرکه انجام می‌شود، از طریق شبکه‌های استانی برای مردم نمایش داده شود. همچنین از طریق سایت‌ها و فضای مجازی نیز در دسترس مردم قرار می‌گیرد. 

وی ادامه داد: هر تصمیمی که ستادملی مقابله با کرونا بعد از 15 اردیبهشت اتخاذ کند، ما در بقاع متبرکه اجرا می‌کنیم، چنانچه اجازه بازگشایی داده شود با رعایت اصول بهداشتی بازگشایی‌ها انجام می‌شود، در صورت عدم بازگشایی نیز تا پایان ماه مبارک و همچنین در شب‌های قدر نیز از طریق فضای مجازی و شبکه‌های استانی برنامه‌های مان را ارائه می‌دهیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز