خبرگزاری کار ایران

انتقاد از محدودیت دسترسی اعضای شورا به سامانه جامع منابع انسانی

asdasd
کد خبر : ۸۹۶۵۱۴

عضو شورای تهران از بسته شدن سامانه جامع منابع انسانی بر روی اعضای شورای شهر تهران خبر داد.

به گزاش ایلنا، حجت نظری، عضو شورای شهر تهران در تذکری مکتوب به شهرداری تهران از رویه و رفتار غلط در عدم فراهم کردن دسترسی اعضای شورای شهر تهران به سامانه جامع منابع انسانی انتقاد کرد.

متن کامل این تذکر در ادامه آمده است: همانطور که مستحضر هستید با ایجاد سامانه‌های الکترونیکی در شهردرای تهران، نظارت بر فعالیت‌های مدیریت شهری وارد بعد جدیدی شده و شورای شهر تهران به عنوان ناظر بر فعالیت‌های مدیریت شهری می‌تواند از این طریق بر اقدامات شهرداری تهران نظارت کند.

یکی از سامانه‌های مهم شهردرای تهران، «سامانه جامع منابع انسانی» است که کلیه اقدامات صورت گرفته در حوزه منابع انسانی و اعداد و ارقام نیروهای موجود و مازاد مدیریت شهری را نشان می‌دهد. اینجانب در راستای وظیفه ذاتی خود و به عنوان نماینده منتخب مردم شهر تهران در تاریخ 26 شهریور سال 1398 نامه‌ای مبنی بر دسترسی به سامانه جامع منابع انسانی و سامانه‌ای دیگر خطاب به رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران ارسال کردم. بعد از گذشت 2 ماه و پیگیری‌های مکرر دفتر اینجانب از سازمان فناوری اطلاعات شهرداری، اعلام شد که این سامانه نیازمند تائید تخصصی از سوی معاونت منابع انسانی شهرداری تهران است و پس از پیگیری از سوی این معاونت، در نهایت نامه‌ای در تاریخ 12 آبان به شماره 20/896082 از سوی آقای مظاهریان معاون برنامه ریزی، توسعه شهری و امور شورا شهرداری برای بنده ارسال شد که درآن حامل نامه‌ای به تاریخ 6 آذر با امضا آقای محمد صادقی مدیرکل وقت منابع انسانی معاونت منابع انسانی شهرداری تهران خطاب به آقای میرباقری مدیرکل اداری و اجرایی شورای اسلامی شهر تهران بود. در این نامه که باعث بهت و حیرت خواهد شد، مدیرکل منابع انسانی شهرداری خطاب به مدیرکل اداری و اجرایی شورای شهر؛ خواستار ارائه لیست اعضا شورای شهر که می بایست به سامانه جامع منابع انسانی دسترسی داشته باشند و همچنین سطح دسترسی آنها به این سامانه را کرده است.

جای تعجب است از کی تا به کنون برای نقش نظارتی اعضا شورای شهر که منتخب چندین میلیون شهروند تهران، ری و تجریش است، یک مدیرکل در شورا که از نظر سلسه مراتب که در سطح پائین تری نسبت به عضو شورا قرار دارد می‌تواند اعلام نظر کند و چگونه است که برای دیگر سامانه‌ها به راحتی به همه اعضا سطح دسترسی داده می‌شود ولی برای این سامانه، اجازه دسترسی نمی‌دهند. مگر نه اینکه عضو شورای شهر ناظر بر فعالیت‌های مدیریت شهری است؟

 حال با این رویه شهرداری تهران، چگونه می‌توان انتظار داشت که اعضا شورای شهر بتوانند به نقش نظارتی خود به نحو احسنت جامع عمل بپوشانند؟ در این سامانه چه اطلاعاتی وجود دارد که قرار نیست اعضا شورای شهر اطلاع داشته باشند و یا اگر قرار است دسترسی داشته باشند، برای هر کدام از اعضا سطح بندی صورت می‌گیرد؟ این چه رویه‌ای غلطی است که در معاونت منابع انسانی راه افتاده است؟

اینجانب انتظار دارم شهرداری تهران و معاونت منابع انسانی شهرداری ضمن عذرخواهی رسمی از نهاد شورای شهر تهران، اجازه دسترسی بدون هرگونه سطح‌بندی را به کلیه اعضا شورای شهر به همه سامانه‌های شهرداری تهران دهند تا این نهاد بتواند به وظیقه ذاتی خود که نظارت و سیاستگذاری است، جامع عمل بپوشاند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز