خبرگزاری کار ایران

از سوی سازمان نوسازی مدارس کشور و استاندار خوزستان مقرر شد؛

تأمین کولر و آبسردکن برای ۱۰ هزار کلاس درس در خوزستان / بازسازی ۱۰۰ کلاس درس در شهرستان‌های ایذه و باغملک

asdasd
کد خبر : ۸۹۵۴۴۲

با امضای دو تفاهم‌نامه بین سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور و استانداری خوزستان، یکصد کلاس درس فرسوده و سنگی در شهرستان‌های ایذه و باغملک تخریب و بازسازی می‌شود و ۱۰ هزار کلاس درس نیز در سطح استان خوزستان به سیستم سرمایشی ( کولر و آبسرد کن) مجهز می‌شوند.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان نوسازی مدارس کشور، بر اساس امضا دو تفاهم‌نامه فی مابین مهراله رخشانی‌مهر معاون وزیر و رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور و غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان، مقرر شد، ۱۰۰ کلاس درس فرسوده و یا سنگی در شهرستان‌های ایذه و باغملک با تامین اعتبار ۵۰ میلیارد تومانی با مشارکت ۵۰ درصدی هر یک از طرفین، طی دو سال آینده تخریب و بازسازی شوند.

همچنین طی تفاهم‌نامه دیگری که در این جلسه مابین این مقامات مسئول به امضا رسید، مقرر شد با تامین اعتبار ۱۸۰ میلیارد تومانی به صورت مشارکت ۵۰ درصدی طرفین، ۱۰ هزار کلاس درس در سطح استان خوزستان به سیستم سرمایشی ( کولر گازی و آبسردکن) مجهز شوند.

به گفته علی قربانی مدیرکل نوسازی مدارس خوزستان، این استان دارای ۶ هزار مدرسه مشتمل بر ۳۰ هزار کلاس درس است و به دلیل شرایط آب و هوایی که از آن برخوردار است، موضوع تامین امکانات سرمایشی و خنک کننده برای کلاس‌های درس این استان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و حدود ۶ ماه از سال تحصیلی نیاز به سیستم سرمایشی و امکانات خنک‌کننده دارند.

شایان ذکر است؛ در این جلسه کوروش مودت مدیرکل آموزش و پرورش استان خوزستان نیز حضور داشت که با اشاره به برگزاری همایش خیرین برای کمک به استان‌های سیل‌زده در اردیبهشت ماه سال ۹۸ و همچنین اقدامات ارزشمند دیگری که در راستای افزایش جذب مشارکت خیرین مدرسه‌ساز توسط سازمان نوسازی مدارس کشور طی سال‌های اخیرانجام شده است، گفت: این اقدامات جهادی و تلاش‌های خستگی ناپذیر طی سال‌های گذشته شایسته قدردانی و حق‌شناسی است و لازم است این موضوع که خوشبختانه از راهبردهای اصلی سازمان در سال جاری نیز ذکر شده است، استمرار یابد.

وی همچنین با اشاره به مشکلاتی که فضاهای آموزشی استان خوزستان دارند، خواستار برگزاری همایشی ویژه خوزستانی‌های مقیم تهران شد تا بتوان با جذب کمک‌های خیرین اقدامات ویژه تری برای این استان انجام داد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز