خبرگزاری کار ایران

شهردار تهران در یادداشت روزنامه گاردین تبیین کرد؛

نقش تحریم‌های آمریکا در مبارزه با کرونا

asdasd
کد خبر : ۸۹۴۳۳۵

شهردار تهران در یادداشتی در روزنامه گاردین تاکید کرد که تحریمهای آمریکا روند مبارزه ایران با ویروس کرونا را دچار اختلال کرده است.

به گزارش ایلنا، «پیروز حناچی» شهردار تهران در یادداشتی در روزنامه انگلیسی گاردین شدیدا از تحریمهای آمریکا در شرایط شیوع ویروس کرونا و جنگ کشورها با این ویروس انتقاد کرد. او در این یادداشت نوشته است، من به عنوان شهردار تهران روزانه مشاهده می‌کنم که جانهای مردم به دلیل کمبود اقلام پزشکی و دارو از دست می‌رود. او تاکید کرد که اکنون زمان سیاستهای انتقامجویانه کشورهای علیه یکدیگر نیست. 

حناچی افزود: هجوم ویروس کرونا یک واقعیت را برای ما روشن کرده است؛ هیچ شهر یا هیچ ملتی نمی‌تواند در برابر بحرانهای جهانی بی تفاوت باشد هرچند که این بحران بسیار از ما دور باشد. در حالی که معیارهای حکومتداری طی قرن گذشته این بوده است که جهانی فکر کنیم اما محلی اقدام کنیم، امروز ما باید هم جهانی و هم محلی فکر و اقدام کنیم. 

شهردار تهران در ادامه یادداشت خود آورده است، در ایران مدیران شهری با یک بحران بی سابقه در حوزه بهداشت عمومی مواجه هستند. تا دوم آوریل 3160 نفر به خاطر ویروس کرونا فوت کرده و بیش از 50 هزار نفر مبتلا شده‌اند. سرعت ابتلا هنوز کند نشده و بیشتر آنها نیز در تهران هستند؛ شهری که من شهردار آن هستم. بدون شک ما هم می‌توانیم کارهای زیادی انجام دهیم، مانند بسیاری از دیگر کشورها. اما ما داریم در شرایط تحمیل بدترین تحریمهای تاریخ عمل می‌کنیم. 

تحریمهای ایالات متحده نه تنها افراد و شرکتهای آمریکایی را از تجارت قانونی با ایران منع می‌کند بلکه این تحریمها به دلیل فرامرزی بودن همه دیگر کشورها و شرکتها را نیز از انجام تجارت مشروع با ایران بازداشته است؛ حتی فروش اقلام دارویی و پزشکی.

در نتیجه این تحریمها، توانایی من و همکارانم برای تامین زیرساختهای پزشکی، لجستیکی و دیگر اقدامات زیربنایی برای مبارزه با این بیماری به شدت کاهش یافته است. ما این ضررهای جانی را هر روز داریم می‌بینیم درحالی که می‌توانستیم شاهد مرگ آنها نباشیم.

او در ادامه افزود: در حقیقت جنگ اقتصادی «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا علیه ایران و امتناع وی از توقف آن مانع تلاشهای ما برای مقابله با ویروس کرونا شده است؛ ویروسی که هیچ مرزی نمی‌شناسد. آیا این به نفع آمریکا است که اپیدمی کرونا همیشگی شود؟

برای مبارزه بهتر با این بحرانهای جهانی جدید، نیاز است که سیاستمداران تشخیص دهند که مسیر تعقیب منافع ملی جدا و یا مغایر با منافع جهانی و پاسخگویی مشترک جامعه بین المللی به این بحرانها نیست. او در پایان تاکید کرد، جهان نمی‌تواند مانند این ادامه یابد، اگر رهبران جهانی نتوانند از این فرصت برای تغییر استفاده کنند همه ما در سراسر جهان در برابر این بیماریهای واگیردار، فجایع زیست محیطی، گرم شدن کره زمین، تروریسم، افراط گرایی شدید و سایر تهدیدهای مشترک بسیار آسیب پذیر خواهیم بود. 

جامعه بین الملل شامل سازمان ملل و نهادهای وابسته به آن در کنار برخی از رهبران کشورها از زمان شیوع این ویروس در حال اعمال فشار علیه دولت آمریکا برای تعلیق تحریمها علیه کشورهای مختلف هستند. با این حال دولت ترامپ نه تنها این تحریمها را متوقف نکرده اسد بلکه تحریمهای جدیدی نیز علیه برخی کشورها از جمله ایران طی روزهای گذشته وضع کرده است. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز