خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

سامانه ۱۶۶۶ می‌تواند پاسخگوی ۱۵ هزار نفر باشد/ دفترچه منقضی بیمه‌شدگان یک ماه تمدید شد/ تا یک ماه آتی بیماران خاص نیاز به مراجعه برای چکاپ ندارند/ ۹۰ درصد هزینه‌های درمان کرونا توسط بیمه سلامت پرداخت می‌شود

asdasd
کد خبر : ۸۹۲۳۳۶

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت گفت: کسانی که دفترچه بیمه آنها منقضی است، نیاز به مراجعه به دفاتر پیشخوان ندارند و پزشکان می‌توانند استعلام الکترونیکی بگیرند و در دفترچه‌های منقضی نسخه بنویسند.

طاهر موهبتی (مدیرعامل سازمان بیمه سلامت) در گفتگو با خبرنگار ایلنا، در خصوص حمایت‌های بیمه‌ای از بیماران مبتلا به کرونا ویروس، گفت: تمام خدمات مربوط به کرونا ویروس برای بیماران مبتلا به کووید۱۹، مانند آزمایشات CBC.CBCD. CRP  و مهترین آنها که PCR که تست کرونا است، تحت پوشش بیمه سلامت است. حتی آزمایشات CTSCAN که با شمار بالائی گرفته می‌شود نیز تحت پوشش خدمات این سازمان قرار دارد.

وی همچنین گفت: بستری بیماران کروناویروس که در بیمارستان در بخش‌های عادی یا ICU انجام می‌شود نیز تحت پوشش خدمات است. یکسری از داروهای درمان که در پروتکل‌های حمایتی درمان کووید۱۹ استفاده می‌شود نیز تحت پوشش خدمات بیمه سلامت قرار دارد. بنابراین پوشش بیمه‌ای، در تمام امور، ۹۰ درصد هزینه از اعتبار سازمان بیمه سلامت پرداخت می‌شود و تنها ۱۰ درصد فرانشیز باقی می‌ماند که بیمار باید خودش پرداخت کند. البته در برخی موارد وزارت بهداشت آن ۱۰ درصد فرانشیز را تقبل می‌کند که در حوزه اطلاعات مدیران بیمه‌ای نیست و افراد می‌توانند از خود مراکز درمانی یا وزارت بهداشت پرس‌وجو کنند.

موهبتی گفت: کلیه دفترچه‌های بیمه سلامت تا ابتدای اردیبهشت ماه سال جاری تمدید شده‌اند که باتوجه به شرایط کشور، به نظر می‌رسد این مدت تمدید هم بشود. مضاف براین، از این هفته، فرایند استحقاق‌سنجی در کشور آغاز شده است تا کسانی که دفترچه بیمه آنها منقضی شده است حتی نیاز به مراجعه به دفاتر پیش‌خوان نداشته باشند. پزشکان باتوجه به سازوکار تمهید شده‌ای، می‌توانند استعلام الکترونیکی کنند و می‌توانند با دریافت کد برای بیمارانی که دفترچه‌های منقضی دارند هم نسخه بنویسند.

مدیر‌عامل سازمان بیمه سلامت‌، در خصوص بیمه داروهای بیماران خاص، گفت: برای دریافت این داروها، بیمارانی که باید در بازه‌‌های زمانی سه ماهه یا شش ماهه یا ... برای چکاپ مراجعه می‌کردند، نیاز به مراجعه ندارند و تا یک ماه دفترچه‌های آنها تمدید شده‌ است. درباره این گروه از بیماران نیز باتوجه به شرایط محتمل است زمان طولانی‌تری برای آنها تمدید شود.

وی افزود: همچنین بیماران هموفیلی که نیاز به تحویل پوکه‌های داروهای خود داشتند، این وظیفه‌ی آنها علی‌الحساب منتفی است. همه این‌ها تمهیداتی است که به جهت کاهش رفت وآمد صورت گرفته است.

موهبتی گفت: سامانه ۱۶۶۶ هم توان پاسخ‌گویی به ۱۰ تا ۱۵ هزار نفر از تماس‌گیرنده‌ها را دارد. در این سامانه پزشکان و پرستاران پاسخگوی سوالات مردم هستند تا نیازی به حضور در مراکز درمانی نباشد. و افراد می‌توانند به‌صورت تلفنی علائم و احتمال بیماری خود را بررسی کنند. به حدود ۸۵ میلیون نفر ازجمله تمام بیمه‌شدگان بیمه سلامت هم پیامک‌های آموزشی ارسال کرده‌ایم.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت بیان کرد: متاسفانه هیچ اعتباری بابت کرونا به بیمه سلامت داده نشده است. البته مکاتباتی صورت گرفته و اقداماتی در حال انجام است، منتهی هیچ اعتباری تا الآن پرداخت نشده است. زمانی که سخنگوی دولت اظهار کرد، بیمه سلامت هزینه‌‌های درمان را تقبل کرده‌است، ما با رئیس سازمان برنامه و بودجه مکاتباتی انجام دادیم که بودجه آن را هم فراهم کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز