خبرگزاری کار ایران

طهرانچی:

دانشگاه آزاد رشد جامعه را با تکیه بر ارتقای علم و فناوری در نظر دارد

asdasd
کد خبر : ۸۸۸۷۴۲

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با صدور پیامی، فرارسیدن سال نو را به خانواده بزرگ دانشگاه آزاد اسلامی تبریک گفت.

به گزارش ایلنا، محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با صدور پیامی، فرارسیدن سال ۱۳۹۹ را به خانواده بزرگ دانشگاه آزاد اسلامی تبریک گفت.

متن پیام طهرانچی به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

یا مقلّب القلوب و الابصار، یا مدبر اللیل و النهار، یا محوّل الحول و الاحوال، حوّل حالنا الى احسن الحال

عبور از زمستان و بیدار شدن طبیعت و آغاز بهار در کتاب الهی یک نشان از آن قادر متعال برشمرده شده است.

و اما زمستان سالی که گذشت بشریت در کره خاکی پس از دهه ها افتخار بر دستاورهای علمی و فناورانه خصوصا در علوم و فناوری های زیستی کوبیدن و ادعای خلق انسان واره ها به یکباره در مقابل ویروس منحوسی اظهار عجز و ناتوانی سرداد و در مقابل آیه شریفه "یا ایها الانسان ما غرک برب الکریم" با تمامی وجود از درون این ندا را سرداد که ای تغییر دهنده قلبها و نگاه ها در این ایام نگاه مرا و قوه عاقله زنگار گرفته مرا که به خود و دستاوردهایم متکی بود هشیار کردی پس ای تدبیر کننده عالم هستی و محول کننده حالت های انسانی فقط تو می توانی مرا از این حال به حال خوش رهنمون سازی خدا بهار را بر مردم خوب سرزمین ما خصوصا خانواده بزرگ دانشگاه آزاد اسلامی به حالی احسن تبدیل نما.

بهار، فصل رویش و نو شدن طبیعت و انعکاس جلوه جمال خداوند در قامت طبیعت است که تلاقی این شکوه عظمت الهی با سنت حسنه نوروز باستانی بیانگر حرکت انسان به سمت احسن الحال است. چه نیکو خواهد بود در نوروز، شروعی تازه برای دلهایمان باشد و غبارها را از خود بزداییم و زیستن دوباره طبیعت، مهلتی برای شکوفایی و نو شدن افکارمان باشد.

ایران اسلامی هم اکنون در شرایط سختی قرار دارد، ابتلای جمعی از هموطنان عزیزمان به ویروس کرونا و درگذشت آنان رنجی را بر دلهایمان وارد کرده که عبور از آن تنها با همدلی و یکدلی مسئولان و همکاری مردم شریف ایران برای کنترل و ریشه کنی این ویروس میسر خواهد بود. جا دارد از ایثار و زحمات خستگی ناپذیر پزشکان، پرستاران و همه دست اندرکاران جامعه پزشکی کشور همچنین همکاران علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی که روزهای پرمخاطره ای را سپری می‌کنند، تشکر و قدردانی داشته باشم و برای همه این عزیزان آرزوی سلامتی می کنم.

یاد و نام همه رفتگان بر اثر ابتلا به این ویروس منحوس به ویژه مرحوم مهندس شیخ الاسلام معاون فقید امور بین الملل دانشگاه و سایر همکاران گرامی دانشگاه آزاد اسلامی را گرامی می دارم که امروز بین ما نیستند و برای خانواده های آنان از خداوند متعال آرزوی سلامتی و صبر مسالت دارم.

خوشبختانه دانشگاه آزاد اسلامی در سالی که گذشت اقدامات خوبی جهت تحول بنیادین مباحث نظری و مدیریتی، تقویت و توسعه اقتصاد دانش بنیان و پژوهش مسئله‌محور اجرایی کرد. ساماندهی پایان نامه مقاطع تحصیلات تکمیلی تحت نظام جامع پایش، تقویت زیرساختهای فرهنگی و توجه به حوزه بانوان و نقش آفرینی آنان در امور دانشگاه، توسعه مدارس مهارت محور و حرکت براساس سند اسلامی شدن دانشگاه ها از جمله برنامه های موثری بود که در این مدت عملیاتی شد.

مسلماً این رشد، پیشرفت و توسعه فراگیر در دانشگاه مرهون زحمات تمامی نیروهای متخصص، کارکنان و اعضای هیأت علمی دلسوزی است که صادقانه تلاش کردند تا ثمره آن مجاهدت‌ها به نتیجه رسد و این دانشگاه در راستای تحقق اهداف نظام جمهوری اسلامی ایران حرکت کند، جا دارد از تلاش همه دست اندرکاران این نهاد عظیم علمی، آموزشی و اجتماعی تشکر و قدردانی کنم.

دانشگاه آزاد اسلامی در دهه چهارم فعالیت در عرصه نظام آموزش عالی کشور در گام دوم انقلاب اسلامی به عنوان پرچم‌دار دانشگاه نسل جدید ضرورت ارائه آموزشی کارآمد به جوانان را سرلوحه کار قرار می دهد و رویکرد تربیت نیروی انسانی متعهد براساس نیاز کشور در نظر دارد و در سال جدید این رویکرد با برنامه ریزی و هدف گذاری مناسب اجرایی می شود.

مایه مسرت است که این دانشگاه رشد جامعه ایران اسلامی را با تکیه بر ارتقای علم و فناوری منطقه‌ای در شبکه ‌ای گسترده و با تربیت نیروی انسانی متخصص و کارآمد در نظر دارد و در این راستا نمی‌تواند از مسئولیت اجتماعی خود نسبت به شهروندان میهن عزیزمان غفلت ورزد. حرکت جهادی همکاران حوزه پزشکی به جهت مقابله با ویروس کرونا مصداق بارز این موضوع است که با فداکاری مثال زدنی در این عرصه حضور دارند. امیدوارم در سال جدید با همت همگان ریشه این ویروس خشکانده شود.

دانشگاه آزاد اسلامی در راستای تحقق شعار سال جدید که از سوی رهبر معظم انقلاب «جهش تولید» نامگذاری شده است، از همه ظرفیتها و توانمندی های خود بهره می گیرد تا برنامه ها و اهداف بر این اساس تنظیم و اجرا گردد.

اینجانب ضمن تبریک مجدد به مناسبت فرارسیدن عید نوروز، از خداوند منان برای همگان آرزوی سالی پربرکت، همراه با عزت، سلامتی، عاقبت به خیری، موفقیت و آرامش قلبی مسئلت دارم و امیدوارم در سال پیش رو خانواده بزرگ دانشگاه آزاد اسلامی بیش از پیش در مسیر اعتلای ایران اسلامی گام بردارد.

محمد مهدی طهرانچی

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز