خبرگزاری کار ایران

تاکید بر تعامل حداکثری دهیاری‌ها با استانداری‌ها برای مقابله با حوادث طبیعی

asdasd
کد خبر : ۸۸۱۰۰۰

​معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور و رییس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور بر تعامل و انسجام حداکثری دهیاری‌ها با دفاتر امور روستایی استانداری‌ها، فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها به منظور انجام مناسب امورمربوط به انتهای سال و تمهیدات لازم برای ورود به سال جدید شامل زیباسازی فضای روستاها، آمادگی برای حوادث احتمالی ناشی از بارش های بهاری و جلوگیری از انتشار ویروس کرونا تاکید کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور، مهدی جمالی نژاد که در سی و چهارمین نشست مدیران کل دفاتر امور روستایی و شوراهای استانداریهای سراسر کشور، که بصورت ویدیوکنفرانس برگزار شد، سخن می گفت، افزود: دفاتر امور روستایی استانداریها باید ابلاغیه های وزارت کشور و سایر دستگاه ها در موضوع جلوگیری از انتشار ویروس کرونا را بصورت مستمر به دهیاران ابلاغ نمایند و دهیاران باید اقدامات لازم را در همکاری با مسوولان بهداشتی و درمانی و سایر دستگاهها در زمینه ضدعفونی نمودن و گندزدایی محیط روستا و ساختمان دهیاری و همکاری در فرهنگ سازی ها و ارایه آموزش به هموطنان در روستاها انجام دهند.

وی همچنین با بیان اینکه دهیار به عنوان مدیر روستا مسوول همکاری برای انجام امور پدافند غیر عامل روستاست، بر انجام امور مربوط به این موضوع توسط دهیاران و توجه به دستورالعمل ها و بخشنامه های مرتبط در هماهنگی با استانداری ها و دستگاه های اجرایی ذیربط تاکید نمود.

وی همچنین بر انجام اقدامات لازم برای ایجاد فضای زیبا و با نشاط در روستاها با توجه به درپیش بودن بهار طبیعت تاکید نمود.

رییس سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور در بخش دیگری از سخنانش گفت: با توجه به احتمال بروز حوادث طبیعی ناشی از بارش های بهاری و جلوگیری از بروز خسارت؛ لازم است هماهنگی های لازم برای آمادگی حداکثری دهیاران بخصوص در مناطقی که دارای خطرپذیری بالاتری است طی هماهنگی با دستگاه های مرتبط به عمل آید و از تجربیات سیل ابتدای سال ۹۸ به نحو مناسبی بهره گرفته شود.

جمالی نژاد تصریح کرد: با توجه به جایگاه بااهمیت دهیاری ها در مدیریت روستایی کشور و ارایه خدمات به هموطنان در روستاها و تجربیات موجود از ابتدای زمان شکل گیری این نهادعمومی غیردولتی، برنامه محور بودن اقدامات تمامی دهیاری های کشور مورد تاکید بسیار است و لازمست اقدامات آنها منطبق بر این برنامه صورت پذیرد و نقش دفاتر امور روستایی و شوراهای استانداری ها در این امر تاثیرگذار است.

وی همچنین بر نظارت استانداریها بر نحوه هزینه کرد اعتبارات دهیاری ها تاکید نمود و گفت: مدیران کل دفاتر امور روستایی و شوراهای استانداریها باید بر نحوه هزینه کرد اعتبارات دهیاری در محل های تعریف شده، حسابرسی سالانه و پیشرفت پروژه های دهیاری نظارت های لازم را انجام دهند.

وی همچنین لزوم توجه استانداری ها به بررسی تخصصی مسایل روستاهای داخل حریم کلانشهرها و شهرهای بزرگ و حل مشکلات آنها را یادآور شد و گفت: دفاتر امور روستایی و شوراهای استانداری ها باید با هماهنگی دستگاه های اجرایی اقدامات لازم در زمینه رفع تعارضات اجرایی را به عمل آورند.

در این نشست که بصورت ویدیوکنفرانس برگزار شد، مدیران کل دفاتر امور روستایی و شوراهای استانداری ها گزارشی از اقدامات انجام شده در موضوعات مقابله با شیوع ویروس کرونا، آمادگی برای مقابله با حوادث طبیعی و جمع بندی اقدامات سال جاری و اعلام برنامه های عمده سال آتی استانداریها در حوزه مدیریت روستایی و دهیاری ها را بیان کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز