خبرگزاری کار ایران

مصوبه دانشگاه علوم بهزیستی برای مقابله با گسترش کرونا اعلام شد

asdasd
کد خبر : ۸۷۵۹۰۳

مصوبات هیات رئیسه دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی برای مقابله با گسترش اپیدمی ویروس کرونا اعلام شد.

به گزارش ایلنا، هیات رئیسه دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی با تشکیل جلسه فوق العاده بمنظور پیشگیری و حفظ سلامتی تمامی کارکنان، اعضای هیات علمی و دانشجویان، و مقابله با گسترش اپیدمی ویروس کرونا، اقدامات لازم را به عنوان مصوبات این نشست، اعلام  کرد.

این نشست که با حضور رئیس دانشگاه و تمامی معاونان برگزار شد، مصوبات خود را با توجه به دستورالعمل های ابلاغی آمادگی دستگاه های اجرایی، جهت مقابله با گسترش اپیدمی ویروس کرونا صادر کرد.

ضمن آنکه با تشکیل کمیته ای شامل مدیران کلینیک های پزشکی و توانبخشی و بیمارستان های تحت پوشش این دانشگاه و مسئولان واحدهای کنترل عفونت و پرستاری این مراکز در محل معاونت درمان دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی، نسبت به چگونگی اجرای دستورالعمل های بهداشتی و پیشگیرانه در مراکز درمانی و توانبخشی تحت پوشش دانشگاه، ساختمان های اداری و آموزشی و خوابگاه های دانشجویی، تبادل نظر و پیگیری شد.

بر اساس مصوبات نشست هیات رئیسه، مقرر شد تا جهت جلوگیری از انتشار آلودگی از طریق دستگاه های کارت زنی حضور و غیاب، برای تمامی همکاران کارت حضور و غیاب صادر شود و تا صدور کارت ها، از دستگاه های حضور و غیاب لمسی استفاده نشده و تایید ورود و خروج همکاران از طریق مدیر مافوق مورد پذیرش قرار بگیرد.

مقرر شده است تا در کنار تمامی دستگاه های حضور و غیاب و در مبادی ورودی ساختمان های اداری و آموزشی، کتابخانه، سلف سرویس و سرویس های بهداشتی، دستگاه های ضدعفونی کننده دست نصب شود.

ضمن آنکه با برنامه ریزی انجام شده، فضای فیزیکی سلف سرویس، فضای کتابخانه، محیط های اداری و آموزشی، سرویس های بهداشتی و مبادی عبور و مرور کارکنان و دانشجویان، مرتب ضدعفونی می شوند.

با توجه به استفاده دانشجویان از سرویس های ایاب و ذهاب جهت تردد از خوابگاه به دانشگاه و بالعکس، قرار شد تا نسبت به ضدعفونی کردن صندلی ها و فضای داخلی وسایط نقلیه اقدام و محلول ضدعفونی کننده دست، در اختیار راننده سرویس های دانشجویی قرار بگیرد تا جهت ضدعفونی داخل این وسایل استفاده شود.

استفاده از غذاهای کاملا پخته شده در فهرست غذای دانشجویان و کارکنان دانشگاه، توزیع غذا در ظروف یکبار مصرف، و انتشار پیام های آموزشی برای چگونگی رعایت بهداشت فردی بصورت بروشورهای آموزشی و پیام های الکترونیکی در خوابگاه های دانشجویی، محیط دانشگاه و مراکز درمانی، از دیگر مصوبات این نشست بود.

همچنین مقرر شد، به غیر از نشست های ضروری، از برگزاری جلسات و گردهمایی های غیرضرور  و اردوهای دانشجویی خودداری شود.

براساس مصوبه هیات رئیسه، درمانگاه دانشجویی و کارمندی مجددا در محل ساختمان غدیر دانشگاه راه اندازی شد تا درصورت لزوم از مشاوره و خدمات این درمانگاه استفاده شود.

با دستور رئیس دانشگاه علوم بهزیستی سریعا نسبت به خرید امکانات مورد نیاز همچون محلول های ضدعفونی دست و سطوح در محیط و وسایل جانبی آنها اقدام شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز