خبرگزاری کار ایران

دبیر کل خانه پرستار در گفت‌وگو با ایلنا:

برخی بیمارستان‌های خصوصی مانع استفاده کادر درمانی از پوشش مخصوص برای مقابله با کرونا می‌شوند

asdasd
کد خبر : ۸۷۵۴۰۱

دبیر کل خانه پرستار گفت: برخی از بیمارستان‌های خصوصی نمی‌‌گذارند، کادرشان از لباس و پوشش مخصوص برای مقابله با کرونا استفاده کنند، چون این هراس را دارند که مشخص شود، بیمارستان مورد مشکوک داشته است، مراجعه دیگر بیماران به آن‌ها کم شود.

«محمد شریفی‌مقدم» دبیر کل خانه پرستار در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در ارتباط با نیاز پرستاران به وسایل ایمنی بالا در بیمارستان‌ها به سبب مقابله با ویروس کرونا گفت: برای مقابله با تمام بیماری‌های عفونی، پرستاران به عنوان خط مقدم کادر درمانی باید مجهز به پوشش ایمنی بالا باشند.

وی در ادامه گفت: ابعاد ویروس کرونا هنوز ناشناخته است، اما آنچه مشخص است، طول ماندگاری زیاد ویروس خارج از بدن انسان است. اگر جلوی چرخه انتقال ویروس را نتوان گرفت، ویروس منتقل می‌شود. در این صورت میز، اتوبوس، پول، کامپیوتر و ... عامل انتقال این ویروس خواهند بود. این منوط به آگاهی مردم از شدت بیماری در کشور و چرخه انتقال این بیماری است. پرستاران یا کادر درمانی نیز، به عنوان افرادی که نزدیک‌ترین و بیشترین رویاروئی را با این چرخه دارند نیاز به وسائل مکفی دارند. 

شریفی‌مقدم در پاسخ به این پرسش که این وسائل مکفی یا لباس ایمنی بالا شامل چه تجهیزاتی است؟ پاسخ داد: تمام بدن فرد باید پوشیده باشد، یعنی نیاز به کفش، لباس‌های مخصوص، کلاه، عینک، ماسک و دست‌کش است. البته پرستاران در مناطقی مانند قم که شیوع ابتلا داریم، این تجهیزات را دارند، اما نگرانی ما بیمارستان‌هایی است که بیمار مشکوک یا ناقل در آن‌ها وجود دارد و ابتلای آن‌ها قطعی نشده‌ است. 

وی افزود: بیمار با یک تب یا علائم آنفولانزا مراجعه می‌‌کند، اما تا زمانی که مشکوک اعلام نشود، اقدام مخصوصی درباره او انجام نمی‌شود. این مرحله مراجعه تا زمان تشخیص بیماری بیشترین نگرانی ما و کادر درمان است، زیرا پرستار ما بدون امکانات لازم به بستر بیمار می‌رود. 

شریفی‌مقدم در رابطه با برخی بیمارستان‌های خصوصی که نمی‌خواهند کادرشان از ماسک استفاده کنند، بیان کرد: برخی از بیمارستان‌های خصوصی نمی‌‌گذارند، کادرشان از لباس و پوشش استفاده کنند، چون این هراس را دارند، اگر مشخص شود بیمارستان مورد مشکوک داشته است، مراجعه دیگر بیماران به آن‌ها کم شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز