خبرگزاری کار ایران

مدیر کل حقوق عامه دادستانی کل کشور:

سازمان محیط زیست موظف به اعلام تخلفات زیست‌محیطی است/ امروز زمان درخواست و خواهش نیست

asdasd
کد خبر : ۸۷۴۰۸۶

مدیر کل حقوق عامه دادستانی کل کشور گفت: امروز زمان درخواست و خواهش نیست. سه سال از تصویب قانون هوای پاک می‌گذرد. محیط زیست موظف به اعلام تخلف است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، احمد قاسمی، مدیر کل حقوق عامه دادستانی کل کشور، در چهل و سومین جلسه کارگروه ملی کاهش آلودگی هوای کلانشهرها، گفت: چند سال است که از تصویب قانون هوای پاک می گذرد. ما امروز در نقطه اعمال قانون بر تخلفات زیست محیطی هستیم و سازمان محیط زیست نباید از تبیین راهکار صحبت کند. 

وی در ادامه گفت: معاون محیط زیست انسانی این سازمان می گوید که اعلام خسارات آلودگی هوا وظیفه وزارت بهداشت است؛ این سخن اشتباه است. نظارت بر عملکرد صنایع آلاینده و اعلام خسارات ناشی از آن وظیفه سازمان محیط زیست است. سازمان محیط زیست مسئول نظارت بر مصرف سوخت و تصفیه سوخت است. 

قاسمی گفت: پس از 3 سال که از تصویب قانون هوای پاک می گذرد، اکنون زمان خواهش و درخواست نیست. سازمان محیط زیست مکلف است اعلام کند چه دستگاه هایی تخلف می کنند و ما متعاقبا با جدیت برخورد قانونی می کنیم. 

وی در پایان گفت: باید به سازمان محیط زیست بگوئیم که اگر وزارت نفت تخلف زیست محیطی دارد، نیازی به مصالحه و خواهش نیست. طبق قانون شما موظف هستید، این تخلف را به ما اعلام کنید و ما وزارت نفت را با حکم قانونی موظف به انجام این کارها است. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز