خبرگزاری کار ایران

هاشمی مطرح کرد:

فرافکنی وزارت نفت در پرداخت سهم شهرداری از صرفه‌جویی در مصرف سوخت

asdasd
کد خبر : ۸۷۳۴۶۱

رئیس شورای شهر تهران گفت: مسئولان وزارت نفت گفته اند باید عملکرد شهرداری را در زمینه کاهش مصرف سوخت راستی آزمایی کنند، در حالی که حدود ۷ میلیارد سفر با مترو انجام شده و نمی توانند بگویند نتوانستیم مصرف سوخت را کاهش دهیم و این موضوع فرافکنی وزارت نفت است‌.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محسن هاشمی در حاشیه یکصد و نود و نهمین جلسه شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران درباره جلسه هم اندیشی صبح امروز گفت: موضوع اصلی این جلسه مساله تلفیق بودجه بود و درباره درآمدهای شهرداری مسائلی مطرح شد.

وی گفت: یکشنبه هفته آینده بودجه سال ۹۹ شهرداری در دستور کار قرار می گیرد و سپس، هزینه، مصارف و درآمدها بررسی می شود.

هاشمی گفت:در جلسه صبح امروز حامد مظاهریان (معاون شهردار) حضور داشتند و عدد بودجه از ۳۰ هزار میلیارد تومان به ۳۱ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان پیشنهاد شد که برخی از اعضا موافق و برخی مخالف آن بودند.

رئیس شورای شهر با بیان اینکه برخی از اعضا درباره تحقق پذیری این رقم اعتراض داشتند گفت: در این جلسه درباره این پیشنهاد به نتیجه نرسیدیم و تا هفته آینده درباره آن تصمیم گیری می شود.

او در پاسخ به این سوال که شهرداری قرار است بودجه خود را با دریافت عوارض تامین کند گفت: این گونه نیست و در این سال ها شاهد نرخ بالای تورم بودیم و با توجه به آن رقم بودجه ۳۰ هزار میلیارد بالا نیست و با این نرخ تورم باید توجه داشت که دو مساله برای تامین منابع مطرح است، یکی افزایش قیمت منطقه ای املاک که البته دولت آن را افزایش می دهد و دیگری قانون شهرسازی است که اخیرا در شورای شهر مطرح شد و مقداری افزایش درآمد از این طریق برای شهرداری لحاظ شده است. تحقق این مساله هنر شهرداری و حناچی است.

هاشمی در پاسخ به سوالی درباره انتصابات جدید در شهرداری گفت: هنوز در این زمینه اسمی به من گزارش نشده، اما مباحثی در این راستا مطرح است، جابجایی ها اند ک است و با توجه به وجود ۸۰۰ پست در شهرداری، تغییرات کمتر از ۱۰ نفر زیاد نیست.

رئیس شورای شهر درباره جلسه برخی مدیران شهردار با جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور و بدقولی دولتی ها درباره تامین اتوبوس گفت: پیگیری و عملکرد شهرداری در این زمینه حائز اهمیت است و درباره کمک ها حناچی باید پیگیری بیشتری انجام دهد.

او درباره وعده وزارت نفت و کمک به توسعه حمل و نقل در پایتخت گفت: مسئولان این وزارتخانه گفته اند باید عملکرد شهرداری را در زمینه کاهش مصرف سوخت راستی آزمایی کنند در حالی که این مساله کاملا روشن است‌ از سال ۷۷ نزدیک به ۲۲ سال می گذرد و حدود ۷ میلیارد سفر با مترو انجام شده و نمی توانند بگویند نتوانستیم مصرف سوخت را کاهش دهیم و این موضوع فرافکنی وزارت نفت است‌.

هاشمی با تاکید بر اینکه شهردار باید حق شهر را در زمینه حمل و نقل بگیرد گفت: چرا که اگر ما تلاش نکنیم هیچ دستگاهی حاضر به کمک نمی شود و پول را به شهرداری نمی دهد.

هاشمی در پاسخ به اینکه گفته می شود شورای شهر با نامگذاری معابر در جلسات وقت کشی می کند گفت: این موضوع صحت ندارد و مباحث بودجه را مطرح کردیم و هر موضوعی در جای خود مورد بحث و گفت و گو قرار می گیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز