خبرگزاری کار ایران

کلاهبرداری تحت عنوان لیزینگ خودرو

asdasd
کد خبر : ۸۷۱۷۵۲

معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی پایتخت از دستگیری فردی خبر داد که تحت پوشش فروش خودرو اقساطی از شهروندان کلاهبرداری می‌کرد.

به گزارش ایلنا، سرهنگ کارآگاه جهانگیر تقی پور معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی پایتخت در تشریح این خبر گفت : اواخر تابستان سال جاری شکایتی تحت عنوان کلاهبرداری از طریق فروش خودرو اقساطی از مرجع قضائی به منظور رسیدگی تخصصی به اداره چهاردهم پلیس آگاهی ارجاع شد. با توجه به تعداد بالای شکات رسیدگی و دستگیری متهم پرونده در دستور کار کارآگاهان قرار گرفت. با تحقیقات میدانی و انجام اقدامات پلیسی کارآگاهان موفق به شناسایی مخفیگاه متهم در محله امام زاده حسن شده و در یک اقدام غافلگیرانه در ساعت ۰۵۰۰ بیست و دوم بهمن ماه وی را که رضا ۳۵ ساله نام داشت دستگیر و به اداره چهاردهم پلیس آگاهی منتقل کردند.

سرهنگ کارآگاه جهانگیر تقی پور افزود: رضا که مدیرعامل شرکت بود پس از انتقال به پلیس آگاهی مورد بازجویی قرار گرفت و در تشریح شیوه و شگرد کلاهبرداری  خود بیان داشت؛ ایده این کار را از یکی از دوستانم گرفتم که خودش به دلیل کلاهبرداری در حال حاضر در زندان است. کار ما به این صورت بود که از طریق درج آگاهی در سایتهای اینترنتی افراد را با وعده فروش فوری خودرو اقساطی فریب داده و اعتماد مشتریان را جلب می‌کردیم.

معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی با اشاره به اظهارات متهم در مورد نحوه دریافت و استفاده از پول مالباختگان نیز گفت: پس از اخذ مبالغی از ۲۰ میلیون تا ۵۰ میلیون تومان زمانی را برای تحویل خودرو اعلام می‌کردیم و وقتی زمانی تحویل فرا رسید به بهانه‌های مختلف مدام کار را به تعویق می‌انداختیم تا اینکه مبالغ دریافتی به حدود یک میلیارد تومان رسید و پس از آن شرکت را تخلیه کردم.

سرهنگ کارآگاه جهانگیر تقی پور معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی پایتخت در پایان گفت : مبلغ کلاهبرداری متهم دستگیر شده بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال است و تاکنون ۳۰نفر از شکات شناسایی شده‌اند . متهم به منظور انجام تحقیقات تکمیلی با دستور بازپرس شعبه اول دادسرای ناحیه ۳۲ تهران در اختیار اداره چهاردهم پلیس آگاهی پایتخت قرار دارد .

سرهنگ کارآگاه جهانگیر تقی پور معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی پایتخت به شهروندان توصیه نمود : ملاک برای صحت عمل یک شرکت مجوز ثبت شرکتها نیست .هر فردی می تواند اقدام به ثبت شرکت نماید . در حال حاضر تنها ۳۷ شرکت مجوز فروش خودرو دارند و افرادی که قصد خرید از شرکتهای لیزینگ را دارند باید با مراجعه به سایت بانک مرکزی لیست شرکتهایی که مجوز فروش دارند را مشاهده کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز