خبرگزاری کار ایران

در گفت‌و‌گو با ایلنا مطرح شد؛

فریز لیست بیمه تامین اجتماعی رانندگان تاکسی از سال ۹۱/ رد شدن بیمه برای افرادی که راننده تاکسی نیستند/ ۲ سال پیگیری برای بیمه شدن رانندگان جدید!

asdasd
کد خبر : ۸۶۷۳۳۴

مدیرکل دفتر حمل و نقل عمومی و ترافیک شهری وزارت کشور با اشاره به فریز لیست بیمه تامین اجتماعی رانندگان تاکسی از سال ۹۱ و امضای قرارداد برای بروزسانی سامانه بیمه گفت: برای افرادی که اصلا راننده تاکسی نیستند، بیمه رد می‌شود.

«مرضیه حصاری» مدیرکل دفتر حمل و نقل عمومی و ترافیک شهری وزارت کشور در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا درباره بیمه رانندگان تاکسی گفت: لیست بیمه تامین اجتماعی رانندگان از سال ۹۱ فریز شده است و برای افرادی که اصلا راننده تاکسی نیستند بیمه رد می‌شود. ما دو سال در پی گرفتن دسترسی به سامانه بیمه تامین اجتماعی بودیم تا بتوانیم افرادی که راننده نیستند را از این لیست حذف و رانندگان جدید را در آن ثبت‌نام کنیم. در هفته گذشته این قرارداد با بیمه تامین اجتماعی امضا شد و سامانه بیمه از وضعیت فریز خارج شد و امیدواریم سازمان بیمه تامین اجتماعی نیز همکاری کنند. 

به دنبال حذف واسطه‌گری هستیم

لیست رانندگان بیش از یک سال است که آماده شده و اگر بیمه همین امروز دسترسی به وب سرویس  را به ما بدهد، از فردا می‌توانیم ثبت‌نام بیمه رانندگان تاکسی را که تاکنون بیمه نشده‌اند، انجام دهیم.

او تصریح کرد: این اقدام تمامی رانندگان تاکسی را پوشش می‌دهد و هدف از آن این است که همه رانندگان تاکسی از سامانه وزارت کشور استفاده کنند و لیست رانندگان بیش از یک سال است که آماده شده و اگر بیمه همین امروز دسترسی به وب سرویس  را به ما بدهد، از فردا می‌توانیم ثبت‌نام بیمه رانندگان تاکسی را که تاکنون بیمه نشده‌اند، انجام دهیم. می‌خواهیم واسطه‌گری حذف شود و این اتفاق همکاری بیمه را می‌طلبد. 

وی همچنین در خصوص ساماندهی سرویس مدارس پس از سهیمه‌بندی بنزین گفت: سامانه سپند دو سال پیش برای حمل‌و‌نقل دانش‌آموزان روستایی و سپس شهری راه‌اندازی شد و باعث ساماندهی بسیار مناسب سرویس مدارس شد. این سامانه با همکاری مشترک وزارت کشور، آموزش و پرورش و وزارت راه به مرحله اجرا رسید، اما در مساله قراردادها مدارس همکاری مناسبی نداشتند و از همین رو وارد فاز ساماندهی مالی نشدیم. 

او ادامه داد: اما پس از سهمیه‌بندی سوخت و تاکید بر پرداخت سهمیه بنزین به سرویس‌هایی که در سامانه ثبت‌نام کرده‌اند، تعداد ثبت‌نام از ۴۰ هزار به نزدیک به ۱۰۰ هزار مورد رسید. 

مرگ دانش‌‌آموزان به دلیل فرسودگی و نقص فنی سرویس‌های مدرسه

سالانه حوادث رانندگی بسیاری برای سرویس‌ مدارس به ویژه در روستاها رخ می‌دهد و امسال ۶ یا ۷ دانش‌آموز بر اثر این حوادث فوت شده‌‌‌اند.

او درباره ایمنی سرویس‌های مدارس گفت: سالانه حوادث رانندگی بسیاری برای سرویس‌ مدارس به ویژه در روستاها رخ می‌دهد و امسال ۶ یا ۷ دانش‌آموز بر اثر این حوادث فوت شده‌‌‌اند، اما اینها جزو سرویس مدارسی بودند که در سامانه سپند ثبت‌نام نکرده‌اند و به دلیل فرسودگی و نقص فنی باعث مرگ دانش‌آموزان شده‌اند. برای مثال سال گذشته بر اثر فرسودگی در یک دستگاه مینی‌بوس سرویس مدرسه،‌ یک دانش‌آموز دختر هفت ساله به بیرون ماشین پرت و فوت شد. 

حصاری ادامه داد: این اتفاقات باعث شد، جلسه‌ای تشکیل دهیم و پتانسیل استفاده از ناوگان راهداری را بررسی کنیم که متاسفانه این پتانسیل وجود نداشت و از همین رو اعتبار آموزش‌و‌پرورش برای سرویس مدارس روستایی‌ به صورت نقدی به والدین پرداخت می‌شود و متاسفانه گاها به گونه‌ دیگری از این پول استفاده می‌شود. 

خرید۷۰ مینی‌بوس برای جابه‌جایی دانش‌آموزان

رانندگان مینی‌بوس موظف هستند که دانش‌آموزان را به صورت رایگان در سه نوبت صبح، ظهر و عصر جابجا کنند.

او با بیان اینکه در مجموعه حمل‌و‌نقل وزارت کشور طرحی را برای ساماندهی این مساله و افزایش بازدهی و امنیت سرویس‌های مدارس به ویژه در مناطق روستایی در نظر گرفتیم، ادامه داد: امسال به رغم ظرفیت‌های محدود، حدود ۷۰ مینی‌بوس خریداری و طرحی را به صورت پایلوت اجرایی کردیم و این مینی‌بوس‌ها را به یک شهر به عنوان مرکز تحویل می‌دهیم و آن شهر موظف است با این مینی‌بوس دانش‌آموزان روستاهای اطراف را تحت پوشش قرار دهد.

حصاری درباره جزئیات اجرای این طرح گفت: رانندگان مینی‌بوس موظف هستند که دانش‌آموزان را به صورت رایگان در سه نوبت صبح، ظهر و عصر جابجا کنند و در باقی ساعات روز نیز می‌تواند در خطوط شهری کار کنند. ده مینی‌بوس نیز به دهیاری‌های روستاهای بزرگ داده می‌شود. 

مدیرکل دفتر حمل و نقل عمومی و ترافیک شهری وزارت کشور ادامه داد: روی این سرویس‌های مدارس براساس مصوبه شورای عالی برچسب‌های مخصوص سرویس مدارس نسب می‌شود و اگر سازمان راهداری و آموزش‌و‌پرورش اعتبارات خود را نیز در این زمینه وارد کنند،‌ می‌توانیم این طرح را برای سال بعد در مناطق بیشتری گسترش دهیم.

او درباره شهرهایی که به عنوان پایلوت انتخاب شده‌اند، گفت: شهرها انتخاب و نهایی شده‌اند و دو استانی که تصادفات جاده‌ای در آنها بیشتر است به عنوان هدف در نظر گرفته شده‌اند، اما با توجه به اینکه شهرداری نیز باید در این طرح مشارکت کند و مبلغی را اختصاص دهد، باید ببینیم کدام شهرها از آن استقبال می‌کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز