خبرگزاری کار ایران

از سوی عیسی کلانتری؛

علت اصلی تلف‌شدن پرندگان در تالاب میانکاله اعلام شد

asdasd
کد خبر : ۸۶۶۲۲۳

رییس سازمان محیط زیست کشور علت اصلی تلف شدن پرندگان مهاجر و بومی را در تالاب میانکاله مازندران اعلام کرد.

به گزارش ایلنا، عیسی کلانتری که به کردستان سفر کرده در جمع خبرنگاران درباره تلف شدن پرندگان مهاجر و بومی در تالاب میانکاله گفت: تلفات پرندگان در میانکاله در گزارش سازمان دامپزشکی بر اثر رکود آب و شرایط بی‌هوازی ایجاد شده که در شرایط بی‌هوازی باکتری‌های موجود در آب و خاک اقدام به ترشح سم بوتولیسم می‌کنند.

رییس سازمان محیط زیست کشور ادامه داد: از آنجایی که آب تالاب راکد است و جریان ورودی ندارد و چند روز اخیر بارندگی هم نداشته شرایط بی‌هوازی برای باکتری‌ها ایجاد شده که راه حل دامپزشکی و پزشکی در این مورد وجود ندارد و فقط باید لاشه پرندگان تلف‌شده را سریع جمع‌آوری کرد.

کلانتری افزود: بیش از ۱۰ هزار لاشه پرندگان تلف شده در میانکاله تاکنون جمع‌آوری شده و تا ۱۵ روز آینده هم به‌طور کامل لاشه‌ها جمع‌آوری می‌شود. اگر شرایط بی‌هوازی ایجاد شده در این تالاب سریع از بین رود تولید سم باکتری‌ها هم کاهش پیدا می‌کند و تالاب به حالت عادی بر می‌گردد.

رییس سازمان محیط زیست با اشاره به وضعیت تالاب‌های کشور گفت:  در این ۲ سال حق‌آبه ۴۰ تالاب در کشور به تصویب شورای عالی تالاب‌ها رسیده و وزارت‌نیرو و سازمان محیط زیست تفاهم کردند که حق‌آبه محیط زیست در اولویت قرار بگیرد. امیدواریم در یک‌سال آینده برای ۸۰ تالاب دیگر با وزارت‌نیرو برای تامین و تعریف حق‌آبه تالاب‌ها به تفاهم برسیم. امیدوارم وزارت نیرو با سعه‌صدر با مساله برخورد کرده و طبق قانون هم عمل می‌کند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز