خبرگزاری کار ایران

قول مساعد وزارت بهداشت برای درمان معتادان متجاهر

asdasd
کد خبر : ۸۶۵۳۳۲

دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر از قول مساعد وزارت بهداشت برای درمان معتادان متجاهر خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، «اسکندر مومنی» دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر در جمع خبرنگاران با اشاره به معرفی دستگاه‌هایی که برای شناسایی معتادان متجاهر کم‌کاری می‌کنند، گفت: همه دستگاه‌ها تلاش می‌کنند در این زمینه کار کنند، ولی ما چند دستگاه داریم که در چند بخش مختلف مانند بخش انتظامی و قضایی به این مسئله ورود کردند و بخش دیگر در زمینه پیشگیری و مراقبت از معتادان متجاهر است. ما در جلساتی که داریم این موضوعات را پیگیری می‌کنیم، اما تلاش و اقدامات دستگاه‌ها یکسان نیست. کشاندن این موضوع در میان مردم جز ایجاد تنش چیز دیگری ندارد. شاید دستگاه‌ها با هم گلایه‌مندی‌هایی داشته باشند، اما مردم منتظر نتیجه کارها هستند.

وی در ادامه بیان کرد: در حال حاضر تلاش می‌شود ما به شرایط گذشته برنگردیم اما رسیدن به این مسئله نیازمند تلاش همه سازمان‌ها است.

مومنی درباره درمان بیماران معتادان متجاهر گفت: طبق قول مساعد وزارت بهداشت قرار است موضوع معتادان متجاهر و درمان بیماری‌های خاص و زخم باز آنها حل شود. در واقع ما توانسته‌ایم به میزان ۸۰ درصد به معتادان متجاهر رسیدگی داشته باشیم.

دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر با انتقاد از قانون گفت: اگر قانون اصلاح نشود این کار‌ها نتیجه‌ای نخواهد داشت. اگر قانون روزآمد شود می‌توانیم این مساله را تا چند سال دیگر حل کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا ظرفیت‌ها به قدری هست که بتوانیم تا دو سال یک معتاد متجاهر را نگهداری و درمان کنیم؟ گفت: در تهران مشکلی برای این مسئله نداریم، یکی از اقدامات دستگاه قضا، زندان‌ها و سازمان بسیج ایجاد ظرفیت برای همین امر است. اگر این اقدام صورت نگیرد نمی‌توانیم معتادان متجاهر را به طور کلی ساماندهی کنیم در غیر این صورت در خوشبینانه‌ترین حالت ۲۰ درصد از معتادان متجاهر درمان می‌شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز