خبرگزاری کار ایران

سخنگوی شورای شهر تهران خبر داد:

پیگیری پرونده بام‌لند در اداره کل حقوقی شهرداری/ تخریب پل و تونل پالادیوم قطعی است

asdasd
کد خبر : ۸۶۲۷۶۱

سخنگوی شورای شهر تهران از پیگیری پرونده بام لند در اداره کل حقوقی شهرداری خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، نشست خبری مشترک سخنگوی شورای شهر تهران و رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران برگزار شد.

علی اعطا در ابتدای این نشست با اشاره به حادثه پلاسکو گفت: در سومین سالگرد حادثه آتش‌سوزی و فروریختن ساختمان پلاسکو یاد و خاطره جانفشانی ۱۶ نفر از آتش‌نشانان شهید را گرامی می‌داریم. شورای پنجم در اولین سال فعالیت خود که با اولین سال حادثه پلاسکو مقارن شده بود به منظور بهره گیری از مجموعه مطالعات، بررسی ها و پیشنهادهای کمیته‌ها و کارگروه‌هایی تشکیل شده در دولت، مجلس شورای اسلامی و مدیریت شهری و سایر سازمان‌ها، نهادها و کارشناسان و صاحب نظرانی که پیرامون حادثه ساختمان پلاسکو بررسی‌هایی داشتند، طرح الزام شورای اسلامی شهر تهران به تشکیل کمیته ارتقاء ایمنی ساختمان های شهر تهران را مصوب کرد.

وی ادامه داد: هدف از تشکیل این کارگروه که امروز بعد از نشست خبری در همین سالن با حضور نمایندگان وزارتخانه‌های راه و شهرسازی، تعاون کار و رفاه اجتماعی، دادگستری بهداشت درمان و آموزش پزشکی و نمایندگان استانداری تهران، نظام مهندسی، اتاق اصناف، آتش‌نشانی شهرداری تهران و مجمع نمایندگان تهران در مجلس شورای اسلامی با حضور اعضای کمیسیون نظارت و حقوقی تشکیل می‌شود پیگیری تحقق خروجی‌ها و پیشنهادات گزارش های تهیه شده در کارگروه‌های دولت مجلس و شورای شهر و سایر سازمان‌ها و نهادها پیرامون بررسی حادثه پلاسکو است.

اعطا گفت: امیدوارم در جلسه امروز خروجی گزارش‌ها به تفکیک دستگاه‌ها و سازمان‌ها دسته بندی شود و متناسب با آن برنامه‌ریزی لازم برای پیگیری تحقق خروجی ها صورت بگیرد. امیدواریم دستگاه‌های اجرایی مسئول و نهادهای سیاستگذار با سرلوحه قرار دادن این شعار و با اصلاح ساز و کارهای اجرایی نظام تعمیر و نگهداری ساختمان های موجود در شهر تهران و پیش بینی ضمانت اجرایی مناسب برای عملیاتی شدن مباحث مقررات ملی ساختمان از این پس شاهد حوادث مشابه نباشیم.

سخنگوی شورای شهر همچنین درباره لایحه درآمد پایدار با اشاره به اینکه این مساله طی چند ماه اخیر تحت تاثیر اخبار حوادث رخ داده در کشور قرار گرفت و به صورت دقیق به آن پرداخته نشد، گفت: خوشبختانه پس از سه دهه  این لایحه در قالب یک طرح دو فوریتی در دی ماه به مجلس شورای اسلامی راه یافت ولی پس از ثبت به دلیل مغایرت  با ماده ۱۰۰ قانون اساسی متوقف شد.

وی ادامه داد: این طرح باعث می شود تا درآمدهای شهرداری ساماندهی شود و همچنین از تراکم فروشی در شهرها جلوگیری گردد‌.

اعطا با تاکید بر اینکه استقلال مالی شهرداری ها و فهرست عوارص قانونی با روشن شدن این فهرست شاهد ابطال عناوین عوارض در عدالت اداری خواهیم بود، افزود: این لایحه درآمد شهرداری را به سمت پایداری می برد؛ همچنین توسعه محوری و توجه به مناطق کم برخوردار صورت می گیرد که سهم شهرهای زیر ۲۵۰ هزار نفر از سایر شهرها بیشتر بود.

وی گفت: شهرداری ها مکلف به رعایت قوانین مربوطه می شوند و همچنین جرم انگاری برای این طرح ایجاد شد که با متخلفین با توجه به مجازات کیفری برخورد می شود.به استناد  اصل ۱۰۰ قانون اساسی این لایحه در شورای نگهبان رد شد که امیدواریم نمایندگان مجلس پیگیر این لایحه باشند تا به سرانجام برسد.

اعطا درباره گلایه خانواده آتش نشانان پلاسکو مبنی بر شهید شناخته نشدن این آتش نشانان گفت: ما پیگیری‌هایی در شورا و شهرداری در این زمینه داشته‌ایم اما طبیعتا تصمیم گیرنده ما نیستیم.

وی در مورد پرونده بام لند نیز گفت: این موضوع از طریق اداره کل حقوقی شهرداری در حال پیگیری است و شکایتی نیز در این خصوص انجام شده است. من جزییات را نمی‌دانم اما ظاهرا متراژ ساخته شده فراتر از متراژ مصوب است و قراردادی که با این مجموعه برای بیش از ۲۰ سال منعقد شده دارای ایراداتی است و در دست بررسی قرار دارد.

وی در مورد آخرین وضعیت پل و تونل پالادیوم نیز گفت: کمیسیون ماده ۱۰۰ رأی خود را مبنی بر تخریب پل و تونل صادر کرده و در دادگاه تجدیدنظر هم رای بدوی تصویب و ابلاغ شده و رأی پالادیوم مشخص است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز