خبرگزاری کار ایران

وزیر آموزش و پرورش:

جوانان زمینه‌ساز شکل‌گیری تمدن ایرانی و اسلامی هستند

asdasd
کد خبر : ۸۶۲۵۹۵

وزیر آموزش و پرورش گفت: دوره دانش‌آموزی مهمترین و تاثیرگذارترین دوره شکل گیری شخصیت است، زیرا در این دوره ظرفیت‌ها و قابلیت‌ها شکل می‌گیرد و در طول زندگی آثارش را بر جای خواهد گذاشت.

به گزارش خبرنگار ایلنا، همایش بزرگ نسل آفتاب در آستانه چهل سالگی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان با حضور محسن حاجی‌میرزایی وزیر آموزش و پرورش، عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی حداد عادل رییس فرهنگستان زبان و ادبیات فارسی ظهر امروز  در تالار مجموعه فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی برگزار شد.

حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش در این مراسم بیان کرد: انجمن‌ها همواره شریک شادی‌ها و غم‌های جامعه ایرانی بودند و اقدامی نیست که آثار انجمن‌ها در آن آشکار نباشد. امیدواریم انجمن‌های اسلامی همیشه پرفروغ به مسئولیت‌های خود اهتمام بورزند. امروز ماموریتی که برای انقلاب اسلامی وجود دارد طبق فرمایشات رهبری قوی شدن جامعه است. ما باید برای قوی شدن جامعه برنامه ریزی و اهتمام کنیم. تلاش هایی برای تضعیف انقلاب اسلامی وجود دارد که باید مانع آن شویم.

وی ادامه داد: امید رهبری به جوانان است زیرا جوانان زمینه ساز شکل گیری تمدن ایرانی و اسلامی هستند. دوره دانش‌آموزی مهمترین و تاثیرگذارترین دوره شکل گیری شخصیت است زیرا در این دوره ظرفیت‌ها و قابلیت‌ها شکل می‌گیرد و در طول زندگی آثارش را بر جای خواهد گذاشت‌ به همین دلیل است انجمن‌های اسلامی دانش آموزی اهمیت می‌یابد.

وزیر آموزش و پرورش گفت: اگر موضوع ما قوت یافتن است در این مورد تجربه و وحدت نظری می‌گوید مسیر موفقیت و توانمندی از آموزش می‌گذرد. پیشرفت و توسعه کشور را نمی‌توان از تعداد بنیان‌های صنعتی یا سطح  کشت و کشاورزی ارزیابی کرد. آنچه که پایداری موفقیت‌ها را تضمین می‌کند یک یادگیری و آموزش سنجیده درست بوده که در راستای ماموریت آموزش و پرورش قرار دارد. در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به سمت ارتقای مفهموم تربیت سوق می‌دهد

حاجی میرزایی افزود: در تربیت ساحت‌های متنوعی برشمرده شده و تاکید بر مفاهیم تربیتی وجود دارد. همچنین دانش‌آموز برای قوت یافتن باید سلاح تربیتی داشته باشد، باید مهارت،  فناوری، هنری و..‌  بیاموزد، از طرفی باید وجه سیاسی و اجتماعی او نیز رشد پیدا کند. از این رو به شدت به توانمندسازی انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان نیازمند هستیم. آن چه اعتماد به نفس را در دانش آموزان ما تقویت می‌کند از این بُعد میسر می‌شود.

وزیر آموزش و پرورش در پایان گفت: امروز به دلیل سرعت تغییرات و‌ تحولات و جابجایی مسائل و اولویت‌ها، پیچیدگی‌های بیشتری را شاهد هستیم و ‌محصول این آشفتگی‌ها، سردرگمی است. امیدواریم انجمن‌های اسلامی به عنوان یکی‌از شرکای مهم و اساسی این مسیر را با قوت مورد توجه قرار دهند.برای دستیابی به اهداف و آرمان‌ها به تدریج خود فعالیت‌ها موضوعیت پیدا می کند و اهداف و آرمانها مورد غفلت و‌ فراموشی قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز