خبرگزاری کار ایران

رییس پلیس امنیت اقتصادی ناجا:

آمار جرایم اقتصادی، وضعیت مطلوبی ندارد

asdasd
کد خبر : ۸۶۲۵۶۹

رییس پلیس امنیت اقتصادی ناجا گفت: یکی از الزامات رونق تولید برقراری امنیت اقتصادی است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سردار محمدرضا مقیمی، رییس پلیس امنیت اقتصادی ناجا در اولین همایش نقش امنیت در اقتصاد ملی و رونق تولید که صبح امروز در سالن اجلاس سران برگزار شد، با بیان اینکه آنچه در شکوفایی یک جامعه مهم است، امنیت اقتصادی است، اظهار داشت: تصمیمات سیاسی، عوامل خارجی و قاچاق کالا بر اقتصاد کشور تاثیر گذار است.

وی با اشاره به الزامات رونق تولید در کشور گفت: یکی از الزامات رونق تولید و رشد اقتصادی ایجاد امنیت اقتصادی است.

 مقیمی با بیان اینکه هدف ما در جرایم اقتصادی کشف نیست و هدف ما در پرونده‌ها پیش‌بینی و پیشگیری است، گفت: در مجموع در ۹ ماهه گذشته ۶۸۰ درصد افزایش ریالی پرونده‌های اخلال در نظام اقتصادی بوده است. در کشف پرونده های پولشویی ۲۶۸ درصد رشد ریالی پرونده ها بوده است. همچنین در پرونده های رباخواری ۱۵۳ درصد رشد داشتیم. در پرونده های زمین خواری ۱۹۵ درصد و در پرونده های مربوط به احتکار ۵۹ درصد رشد داشتیم.

وی ادامه داد: همچنین ارزش ریالی پرونده ها در حوزه قاچاق کالا  ۵۵ درصد رشد داشته است. در پرونده های بیش از ۵۰۰ میلیون تومان نیز ۴۴ درصد و در پرونده‌های بیش از ۱۰۰ میلیون ۵۳ درصد رشد داشتیم.

سردار مقیمی با بیان اینکه پیشگیری و پیش‌بینی تهدیدات در حوزه اقتصادی از اولویت‌های ما است، گفت: در حوزه کسب و کار قبل از برخورد‌های انتظامی برخورد پیشگیرانه صورت می‌گیرد؛ اگر پیش‌بینی و پیشگیری نکنیم و تهدیدات را شناسایی نکنیم نمی‌توانیم در حوزه کشف و کنترل وارد شویم‌.

وی گفت: متاسفانه جرایم اقتصادی وضعیت مطلوبی ندارد و آمارها و تعداد پرونده‌ها این را نشان می‌دهد و باید بیشتر کار کنیم.

او با اشاره به آغاز بکار پلیس امنیت اقتصادی در سال جاری گفت: پلیس اقتصادی یک پلیس تخصصی است که با توجه به شرایط روز جامعه، حساسیت‌های بین المللی و تحقق فرمان فرمانده معظم کل قوا به دنبال هم‌افزایی با دیگر دستگاه در راستای برقراری امنیت اقتصادی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز