خبرگزاری کار ایران

در همایش شوراهای آموزش و پرورش مطرح شد؛

آموزش و پرورش فقیرترین وزارتخانه است

asdasd
کد خبر : ۸۶۰۹۹۱

مدیر کل مدارس غیردولتی و مشارکت‌‌های مردمی گفت: مدیران در همه سطوح کشوری و منطقه‌ای باید تلاش‌شان را معطوف به حل مشکلات آموزش و پرورش کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، همایش گرامیداشت هفته شوراهای آموزش و پرورش صبح امروز با حضور اسحاق جهانگیری معاوت اول ریاست جمهوری، محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش در مرکز همایش های صداوسیما برگزار شد.

مجتبی زینی‌وند مدیر کل مدارس غیردولتی و مشارکت‌‌های مردمی در این همایش گفت: امروز دانش و دانایی و نیروی آموزش دیده از مهم‌ترین شاخص‌های توسعه یافتگی است. شاخص‌های بهره‌بری از نیرو و اندیشه انسانی نماد رشد و عقب ماندگی دولت‌ها محسوب می‌شود.توسعه و آموزش و پرورش  باهم رابطه دو سویه دارند. آموزش بسترساز توسعه و از طرف دیگر توسعه زمینه ساز تحول آموزشی است.

وی ادامه داد: همه وزرا و مدیران ارشد باید این دغدغه را داشته باشند که برای تحقق اهداف نظام چه کاری می‌توانند برای آموزش و پرورش کنند و تمام دستگاه ها باید در راستای تقوبت این نظام آموزشی کار کنند. مدیران در همه سطوح کشوری و منطقه‌ای باید تلاششان را معطوف به مشکلات آموزش و پرورش کنند.

زینی وند گفت: در سال ۹۷ حدود ۳۰ هزار مصوبه در شواری آموزش و پرورش مصوب شده که ۸۶ درصد آنها محقق شده است‌. همچنین ۱۴۰۰ میلیارد تومان از مواد قانون شوارها جذب اداره‌های آموزش و پرورش کشور شده است. شوراهای آموزش و پرورش تاکنون توانسته رشد قابل توجهی داشته باشند و محور تحولات آموزش و پرورش باشند.

رشد و بالندگی سایر دستگاه به تلاش و پویایی آموزش و پرورش بستگی دارد

انوشیروان محسنی بندپی در ادامه افزود: اصلی ترین نهاد اجتماعی آموزش و پرورش است‌. رشد و بالندگی سایر دستگاه به تلاش و پویایی این نهاد بستگی دارد.

بندپی گفت: در میان قوانینی که داریم برای اینکه آموزش وپرورش یک نهاد توسعه محوری باشد باید بدانیم چه ابزارهایی را در اختیار داریم. مردمی کردن آموزش و پرورش ضرورت دارد زیرا می‌تواند در حل مشکلات کمک کند. مدرسه محوری، تفویض اختیار، رشد و توسعه مشارکت‌های مردمی که در قانون شوراهای آموزش و پرورش از آن یاد شده است که برای اجرایی شدت آن باید جدی تر باشیم.

وی افزود: در مواد ۱۶ قانون کلیه شهرداری ها موظفند نیازهای پیش بینی شده آموزش و پرورش را جایابی کنند.آموزش و پرورش ثروتمندترین وزارتخانه و در عین حال فقیرترین وزارتخانه است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز