خبرگزاری کار ایران

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین وزارت علوم و پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا

asdasd
کد خبر : ۸۴۴۵۱۶

به مناسبت روز دانشجو، تفاهم نامه همکاری در حوزه پیشگیری و مبارزه با اعتیاد توسط رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا و معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری منعقد شد.

به گزارش ایلنا، به مناسبت 16 آذر "روز دانشجو"، سردار "محمد مسعود زاهدیان" رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا با دکتر "غفاری" معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری دیدار و گفت و گو کرد.

در این دیدار، دکتر "غفاری" معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری با اشاره به اهمیت موضوع پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، اظهارداشت: در چند سال گذشته با ورود دانشجویان دانشگاه‌ها و اهتمام نهادهایی همچون سازمان اجتماعی وزارت کشور و ستاد مبارزه با مواد مخدر، شاهد فعالیت‌های گسترده‌ای درزمینه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی به‌خصوص در مبحث مواد مخدر بوده‌ایم.

وی افزود: سازمان امور دانشجویان نیز درزمینه ارائه خدمات مشاوره ای و راه اندازی کانون‌های دانشگاهی فعالیت قابل توجهی را در دانشگاه‌ها انجام داده است.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: معاونت فرهنگی و اجتماعی نیز در چارچوب وظایف و مأموریت های خود با رویکرد پیشگیرانه اقدامات مؤثری داشته و تولید همین مجموعه های هنری که با مشارکت عناصر دانشگاهی صورت گرفته از جمله این موارد به شمار می آید.

وی ابراز امیدواری کرد: با توجه به زمینه های موجود و نیز ظرفیت نهادها و مجموعه های فرهنگی دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی از جمله گروه های دانشجویی، بتوان در راستای افزایش تعاملات با سازمان های مسئول در این زمینه نسبت به کاهش اثرات سوء آسیب های اجتماعی در محیط های دانشگاهی گام برداشت.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری بیان کرد: شناسایی و حمایت از گروه های برتر هنری به ویژه در حوزه تئاتر دانشگاهی در مناطق مختلف کشور، بسط و گسترش حضور استعداد های هنری در عرصه تئاتر فاخر بر اساس ساز و کار معین، ایجاد بستر لازم برای حضور متخصصان و صاحب نظران حوزه تئاتر دانشگاهی در استان ها برای انجام امور مشاوره ای از جمله اهداف این تفاهم نامه به شمار می آید.

آمادگی مشاوران پلیس برای ارائه مشاوره به دانشجویان در خصوص خطرات مواد مخدر/ ضرورت آموزش قدرت "نه‌گفتن" به دانشجویان

در ادامه این نشست صمیمانه، سردار "محمد مسعود زاهدیان"، با تشکر از تلاش‌های معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم در مبارزه با مواد مخدر در دانشگاه‌ها، گفت: در دانشگاه‌ها باید متناسب با سطح تهدیدات، برنامه‌ریزی و اجرا شود زیرا در غیر این صورت تبعات خطرناکی را به همراه خواهد داشت.

وی ادامه داد: خوشبختانه وزارت علوم، قابلیت‌ها و ظرفیت‌های مؤثری در اجرای برنامه‌های پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی دارد که یکی از مهم‌ترین این ظرفیت‌ها می‌تواند تولید محتوای پیشگیرانه را در سطح جامعه توسعه دهد.

رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر ناجا به آمادگی مشاوران پلیس برای ارائه مشاوره به دانشجویان در دانشگاه‌ها و فعال‌سازی ذهن آنها نسبت به خطرات مواد مخدر اشاره و تصریح کرد: هم فکری و حمایت از مجموعه‌های هنری که بتواند قدرت "نه‌گفتن" را به دانشجویان آموزش داده و آنها را در مواجهه با آسیب های اجتماعی توانمند سازد، از جمله اقداماتی است که نیروی انتظامی می‌تواند در آن با حوزه فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم همکاری کند.

این مقام ارشد انتظامی افزود: پلیس سعی دارد، در کنار اقدامات سلبی با اجرای برنامه های فرهنگی، پیشگیری و ارائه راهکارهای سبک زندگی در اجتماعی شدن امر مبارزه با مواد مخدر اقدام کند.

به گزارش سایت پلیس، سردار زاهدیان ضمن هشدار به خانواده ها، گفت: ارتقاء سطح آگاهی جوانان در دستور کار پلیس است و ما می توانیم با هم افزایی و مشارکت در امر ارتقاء سطح علمی، آموزش های اجتماعی و استفاده از امکانات از این فرصت بهره لازم را ببریم.

لازم به ذکر است، در پایان این نشست، تفاهم نامه همکاری در حوزه پیشگیری و مبارزه با اعتیاد توسط رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا و معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری منعقد شد؛ همچنین طرفین در خصوص تعاملات و همکاری فی ما بین در حوزه پیشگیری و مبارزه با اعتیاد به بحث و تبادل نظر پرداختند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز