خبرگزاری کار ایران

رئیس‌پلیس‌راهور تهران

اختصاص کد جریمه به دوربین‌ها در 33 نقطه تهران/ دستوری برای توقیف کامیون‌ها نداریم

asdasd
کد خبر : ۸۴۱۵۲۹

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ گفت: دوربین‌های33 نقطه‌ آماده هستند که در 21 نقطه دوربین‌ها مشکلی نداشتند و استانداردها رعایت شده بود اما در 12 نقطه دیگر استانداردها را پاس نکرده‌اند.

به گزارش ایلنا، سردار مهماندار در سومین جلسه کارگروه کاهش آلودگی هوای استان تهران با ارائه گزارشی درباره برخورد با موتورسیکلت‌ها در تهران گفت: برخورد با موتورسیکلت‌سواران از ابتدای آبان‌ماه تا دهم آذرماه تعداد 3209 موتورسیکلت توقیف شده و 1131 کلاس تعمیری داشتیم که بخشی از آنها خودرویی و بخش دیگر موتورسیکلت‌ها بودند. همچنین 86 هزار برگه جریمه صادر کردیم که از این تعداد 17 هزار برگه جریمه درباره نقص فنی و 12 هزار برگه جریمه برای دودزاها بوده است. امروز موتورسیکلت‌ها بیشتر مورد استفاده اقشار ضعیف و وسیله امرار معاش آنها بوده و برنامه‌ای هم برای کمک درباره از رده خارج کردن موتورسیکلت‌های فرسوده نداشته‌ایم.

وی تاکید کرد: سه‌میلیون موتورسیکلت شماره‌گذاری شده در تهران وجود دارد. از سال گذشته با توجه به افزایش قیمت موتورسیکلت اقشار ضعیف به سمت استفاده از موتورسیکلت‌های فرسوده سوق داده شدند. امروز 60 هزار دستگاه موتورسیکلت در پارکینگ‌ها وجود دارد که بیش از شش‌ماه است مراجعه‌کننده‌ای نداشته‌اند و به مشکلی بزرگ تبدیل شده‌اند.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ در ادامه گفت: ما برنامه درست و دقیق و عملیاتی برای تشویق استفاده از موتور برقی نداریم و برای فرسوده‌ها نیز برنامه دقیقی وجود ندارد. علی‌رغم تمام تذکراتی که درباره مسائل اجتماعی وجود دارد ما برخورد با موتورسیکلت‌ها را انجام می‌دهیم. 80 درصد افرادی که از موتورسیکلت استفاده می‌کنند استفاده آنها کاری است و به‌عنوان وسیله امرار معاش از موتورسیکلت بهره می‌گیرند لذا باید برای آنها برنامه دقیقی داشته باشیم.

مهماندار با اشاره به موضوع کامیون‌ها و ممنوعیت تردد آنها هنگام افزایش آلودگی هوا افزود: 152 نقطه در شرایط اضطرار آلودگی هوا در تهران کنترل می‌شود که همکاران ما علی‌رغم سختی‌های بسیار در شرایط آلودگی هوا این کامیون‌ها را نگه می‌دارند و کنار لوله اگزوز آنها وظیفه خود را انجام می‌دهند و اعمال قانون صورت می‌گیرد. مساله عدم بازدارندگی جریمه‌ها موضوع مهمی است. ما در شورای ترافیک این موضوع را مطرح کردیم و تازه جریمه برای کامیون‌ها به 90 هزار تومان رسید. این در حالی است که ممکن است یک باری سه میلیون تومان برای حمل‌ونقل دریافت شود و یا بسیاری از پیمانکاران پرداخت این جریمه را تقبل می‌کنند تا پروژه آنها متوقف نشود. از سوی دیگر ما دستوری هم برای توقیف کامیون‌ها نداریم و تنها جریمه برای این کار وجود دارد.

مهماندار همچنین با بیان اینکه 1000 معبر در این شهر وجود دارد و راه‌های فرار علی‌رغم استقرار همکاران ما به صورت محدود مواردی از تردد کامیون‌ها در شهر مشاهده می‌شود، خاطرنشان کرد: بی‌تردید جریمه‌ها باید بازدارنده باشد یا مجوزی برای توقیف آنها صادر شود. اینکه برخی همه مسائل را گردن پلیس می‌اندازند. ظرف 9 ماهه امسال دو میلیون و 945 هزار برگه جریمه برای کسانی که فاقد معاینه فنی هستند صادر شده است. البته این به‌معنای این نیست که این تعداد خودرو جریمه شده‌اند بلکه ممکن است خودرویی مثلا 50 بار از مقابل دوربین رد شده باشد.

وی با بیان اینکه برخی عنوان می‌کنند پلیس درباره خودروهای گازوئیل‌سوز وظیفه خود را انجام نمی‌دهند، گفت: اصلا متوجه این حرف نمی‌شوم. براساس قانون هوای پاک اگر خودرویی معاینه فنی نداشت عنوان شده ضمن متوقف کردن خودرو جریمه برای آن اعمال شود. این به معنای توقیف خودرو نیست بلکه برای توقیف خودرو باید دستوری به‌صراحت در قانون عنوان شود. بعضاً عنوان می‌شود دوربین‌های نظارتی نصب شده اما کد جریمه به آنها تعلق نمی‌گیرد. 33 نقطه نصب این دوربین‌ها انجام شده و اعلام کرده‌اند آماده هستیم. ما باید ابتدا دوربین‌ها را تست کنیم تا مطمئن شویم به استاندارهای ناجا برای صحت‌سنجی پلاک‌ها رسیده‌اند و در این صورت می‌توانیم کد جریمه بدهیم. نمی‌شود با 20 تا 30 درصد خطا ما کد جریمه را بدهیم و افرادی بی‌دلیل جریمه شوند. این موضوع با حقوق مردم در ارتباط است.

سردار مهماندار در پایان گفت: دوربین‌های33 نقطه‌ آماده هستند که در 21 نقطه دوربین‌ها مشکلی نداشتند و استانداردها رعایت شده بود اما در 12 نقطه دیگر استانداردها را پاس نکرده‌اند و ما نتوانستیم کد جریمه به آنها بدهیم. این 12 نقطه نیز کتبی به شهرداری تهران اعلام شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز