خبرگزاری کار ایران

تجاوز به حریم خطوط برق در ساخت‌وسازهای حاشیه تهران

asdasd
کد خبر : ۸۲۴۹۰۶

مدیر برق منطقه تهران گفت: در بسیاری از مناطق به ویژه حاشیه تهران به حریم خطوط برق تجاوز شده و ساخت‌و سازهایی صورت گرفته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، غلامرضا خوش‌ خلق مدیر برق منطقه تهران با حضور در جلسه شورای شهر تهران اظهار داشت: برای تأمین برق به شهروندان سه موضوع تولید، انتقال و توزیع مدنظر است که در حوزه توزیع دو شرکت در پایتخت فعال هستند و به طور کلی برق پایتخت تأمین برق قم و البرز را انجام می‌دهد و 25 درصد از مشترکین کشور تحت پوشش برق منطقه تهران است.

وی با اشاره به اینکه وضعیت پیک در تابستان پارسال در تهران یک پنجم کشور بود، گفت: از سال 95 تا 98 حدود 100 پروژه با اعتبار یک میلیارد و 200 میلیون تومان انجام شده است.

وی با اشاره به قدیمی بودن زیرساخت‌های برق تهران و نیاز به بازسازی شبکه‌ها گفت: البته در راستای بهبود وضعیت مبلمان شهری کابل‌های هوایی را در حال تبدیل به کابل زمینی هستیم.

خوش‌ خلق گفت: در بسیاری از مناطق به ویژه حاشیه تهران به حریم خطوط برق تجاوز شده و ساخت‌و سازهایی صورت گرفته است. سرقت تجهیزات شبکه برق از جمله مشکلات است و تأمین زمین مناسب برای زیرساخت‌های مناسب از دغدغه‌های دیگر  است که همه این موضوعات با مطرح شدن در کارگروه مشترک می‌تواند برطرف شود.

وی گفت: از شورا می خواهیم برای حفاری کابل ها به  ما مجوز دهد زیرا این کار در یک بازه زمانی ده ساله ۴۰۰هزار میلیارد تومان اعتبار می خواهد.

او ادامه داد: در مسأله فروش تراکم در تهران سهم تراکم برق و آب کجا می رود؟وقتی تراکم فروخته می شود زیرساخت های آن نیز باید تامین شود،غیر از اینکه تراکم آب و برق پرداخت نمی شود، بلکه هزینه های سنگین حفاری نیز از ما گرفته می شود.

وی در پایان درخواست تشکیل کارگروهی متشکل از شهرداری، پلیس راهور و شرکت برق به منظور هماهنگی و تصمیم گیری ها را نیز مطرح کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز