خبرگزاری کار ایران

کاهش کیفیت هوا در برخی استان‌ها

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۱۸۰۲

سازمان هواشناسی کشور با اشاره به کاهش کیفیت هوا در برخی استان‌ها اعلام کرد که به تدریج از غلظت گرد و غبار از سمت غرب کشور کاسته خواهد شد.

به گزارش ایلنا، بر این اساس، در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه (۲۷ و ۲۸ اردیبهشت) در برخی نقاط استان‌های اردبیل، آذربایجان غربی و شرقی، استان‌های ساحلی خزر، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، شمال استان زنجان، ارتفاعات استان‌های قزوین، البرز، تهران و سمنان در برخی ساعات رگبار و رعد و برق، وزش باد شدید موقت و گاهی گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.

امروز سه‌شنبه در مناطق ذکر شده کاهش نسبی دما رخ داده و دریای خزر مواج است.

در روز پنجشنبه (۲۹ اردیبهشت) در خراسان شمالی، نیمه شمالی خراسان رضوی، ارتفاعات البرز مرکزی و برخی نقاط اردبیل در برخی ساعات رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود.

روز جمعه(۳۰ اردیبهشت) در ارتفاعات آذربایجان شرقی و اردبیل بارش پراکنده و شنبه(۳۱ اردیبهشت) در نیمه شمالی اردبیل آذربایجان غربی و شرقی رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود. نواحی مرکزی و شرقی خلیج فارس و تنگه هرمز تا روز شنبه مواج است.

امروز هوای مناطقی از استان‌های واقع در غرب، جنوب غرب، برخی نقاط شمال غرب و نواحی مرکزی کشور، استان‌های واقع در دامنه‌های شمالی و جنوبی البرز مرکزی و بخش‌هایی از استان‌های خراسان شمالی، بوشهر و فارس متاثر از گرد و غبار انتقال یافته از روی عراق به کشور بوده و در این مناطق کاهش کیفیت هوا و کاهش دید افقی خواهیم داشت. انتظار می‌رود به تدریج از غلظت گرد و غبار، از سمت غرب کشور کاسته شود.

آسمان تهران امروز ۲۷ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ کمی تا قسمتی ابری و غبارآلود و گاهی همراه با وزش باد شدید خواهد بود. همچنین بیشینه و کمینه دمای هوا به ترتیب ۳۰ و ۱۸ درجه سانتی‌گراد پیش بینی شده است.

آسمان تهران فردا (۲۸ اردیبهشت) صاف تا کمی ابری گاهی وزش باد شدید با احتمال باد و گرد و خاک با حداقل دمای ۱۸ و حداکثر دمای ۳۰ درجه سانتیگراد و طی ‌روز پنج‌شنبه (۲۹ اردیبهشت) صاف و در بعضی ساعت‌ها وزش باد شدید با احتمال باد و گرد و خاک با حداقل دمای ۱۹ و حداکثر دمای ۳۱ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

طی امروز و فردا (۲۷ و۲۸ اردیبهشت) اهواز با دمای ۴۰ و۴۱ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و سنندج و زنجان با دمای۷ و ۸درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان‌ کشور هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز