خبرگزاری کار ایران

وزیر بهداشت:

تعداد مراجعان سرپایی ۴ برابر شده است/ نگران امیکرون هستیم

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۶۶۳۲

وزیر بهداشت گفت: نگران اومیکرون هستیم و میزان بیماران سرپایی چهار برابر شده است. امیدواریم مردم واکسیناسیون را سریعتر را انجام دهند.

به گزارش‌ خبرنگار ایلنا، «بهرام عین اللهی»، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درحاشیه مراسم تجلیل از بانوان پزشک گفت: بعد از انقلاب خانم ها در همه عرصه ها شکوفا شدند و  شصت درصد کادر درمان نیز خانمها هستند. جامعه شامل خانمها و آقایان است و باید به اندازه خانم ها متخصص زن داشته باشیم. این جلسه تجلیل از خانمهای متخصصی بود که در خانه هم همسرداری و فرزندداری می کنند و خدماتشان دو برابر است.

او در ارتباط با مصوبه ستاد کرونا برای واکسیناسیون گروه سنی زیر 12 سال گفت: دیروز در ستاد کرونا باتوجه به توصیه های کمیته علمی و تایید مراکز جهانی برای واکسیناسیون و همینطور تحقیقات دانشمندان داخلی جمع بندی کردیم که واکسیناسیون گروه زیر 12 ساله ها نیز به تدریج انجام بگیرد و قرار شد به صورت مرحله ای باشد. بعد از اینکه کمیته علمی نوع واکسن را به تایید رساندند به صورت داوطلبی و با رضایت والدین این واکسیناسیون را شروع می کنیم. در آینده درباره جزییات بیشتر آن اطلاع رسانی خواهد شد.

عین اللهی درارتباط با استقبال مردم از دز سوم گفت: از دوز سوم آنطور که فکر می کردیم استقبال نشده است و تنها 21 درصد واجدین شرایط واکسیناسیون دوز سوم را زده اند. تاکید می کنیم واکسیناسیون به سرعت انجام شود. نگران اومیکرون هستیم و مقدار بیماران سرپایی چهار برابر شده است. امیدواریم مردم واکسیناسیون را سریعتر را انجام دهند. اگر در اخبار هم نگاه کنیم، در کشورهای اطراف و آمریکا و اروپا درحال حاضر وضع بسیار بد است. در روسیه هم اوضاع بد است و مرگ و میر بالاست. وضعیت ما خوب است، اما باید آن را خوب نگه داریم و این وضعیت ادامه پیدا کند.

او در ادامه با اشاره به بازگشایی مدارس گفت: بازگشایی مدارس با رعایت فاصله گذاری و با تهویه مناسب می تواند انجام شود. اگر احتمال مشکل باشد ستاد ملی کرونا ممکن است تصمیم دیگری بگیرد اما فعلا تصمیم بر این است.

عین اللهی درارتباط با کمبود پزشک در مناطق محروم گفت: وزارت بهداشت مسئول سلامت همه مردم است. چه آنهایی که در تهران و چه آنهایی که در دیگر شهرها هستند. همه مناطق از نظر سلامت باید تامین شوند. افراد متخصص فقط مربوط به تهران نیستند و در مناطق محروم نیز باید خدمت کنند. افرادی هم به صورت متعهد به خدمت در مناطق محروم پذیرفته شده اند و شورای انقلاب فرهنگی مصوب کرده است که 20 درصد ظرفیت به مناطق محروم به صورت بومی گزینی باید اختصاص داده شود. در قبال مناطق محروم مسئول هستیم و باید مراکز درمانی برای درمان کرونا آماده باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز