خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا اعلام شد:

قطع همکاری با استاد به دلیل مسائل علمی، موضوعی کاملا دانشگاهی است

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۶۰۲۸

عضو حقیقی شورای عالی انقلاب فرهنگی در واکنش به اخراج اساتید گفت: هر دانشگاهی کمیته ممیزی خاص خود را دارد و در ارتباط با مسائل علمی طبق آن تصمیم گیری می‌کنند و موضوع اخراج اساتید به دلیل مسائل علمی، موضوعی کاملا دانشگاهی است.

"ابراهیم سوزنچی" عضو حقیقی شورای عالی انقلاب فرهنگی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در واکنش به اخراج اساتید از سوی دانشگاه‌ها اظهار داشت: هر دانشگاهی کمیته ممیزی خاص خود را دارد و در ارتباط با مسائل علمی طبق آن تصمیم‌گیری می‌کنند؛ موضوع اخراج اساتید به دلیل مسائل علمی یک موضوع کاملا دانشگاهی است.

وی بیان کرد: شورای عالی انقلاب فرهنگی اختیار کامل در زمینه علمی را به هیات‌های ممیزه واگذار کرده است، لذا هر اتفاقی که در دانشگاه رخ دهد و هرگونه تصمیم گیری که اتخاذ شود طبق آئین نامه مبتنی بر ارتقا و بهبودهایی است که دانشگاه‌ها بنا به میزان اختیاری که داشته‌اند، اعمال کرده‌اند. 

عضو حقیقی شورای عالی انقلاب فرهنگی در واکنش به اخراج محمد فاضلی استاد دانشگاه شهید بهشتی خاطر نشان کرد: من از جزییات پرونده این استاد اطلاعی ندارم، اما اگر دانشگاهی استادی داشته باشد که این استاد نتواند معیارهای علمی مورد نیاز دانشگاه را برآورده سازد، تصمیمات آن به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارجاع نمی‌شود بلکه در خود دانشگاه گرفته می شود. 

سوزنچی در پاسخ به این سوال که دانشگاه‌ها در چه صورتی مجاز به اخراج اساتید هستند؟ گفت: این موضوع طبق یک آیین‌نامه و ضوابط مشخصی اتفاق می‌افتد. ما اساتید زیادی داشتیم که نتوانستند معیارهای علمی مشخص شده را به دست بیاورند و دانشگاه از همکاری با آنها بعد از چندین سال صرفنظر کرده است. 

 عضو حقیقی شورای عالی انقلاب فرهنگی تاکید کرد: هیات عالی جذب در شورای عالی انقلاب فرهنگی به مسائل جذب اساتید ورود می‌کند و اگر استادی احساس می‌کند به ناحق اخراج شده است، می‌تواند به هیات عالی جذب درخواست بدهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز