خبرگزاری کار ایران

مخبر:

مشکل محیط بانان باید رفع شود/ حل مشکل آلودگی هوا زمان بر است

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۵۲۶۰

معاون اول رییس جمهور گفت: در دولت مصمم هستیم که گام‌های بلندی در زمینه حل مشکل آلودگی هوا برداشته شود و تصمیمات خوبی هم در این زمینه گرفته شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، «محمد مخبر»، معاون اول رییس جمهور در نشست روز ملی قانون هوای پاک که در سازمان حفاظت محیط زیست برگزار شد، گفت: محیط زیست اساس حیات است و بی توجهی به آن ظلم به آیندگان است. الان روز هوای پاک است و در دولت هم مصمم هستیم که گام های بلندی دراین زمینه برداشته شود و تصمیمات خوبی هم گرفته شده است.

او افزود: این مساله به هرحال زمان بر است و همت عمومی نیاز دارد. مردم باید به جد مراقبت کنند. اگر فکر کنیم با دولت، مجلس و یا یک دستگاه حاکمیتی می‌شود این مشکل را حل کرد، اشتباه است و پایه اصلی قضیه مردم هستند. مردم دو نقش دارند، یکی نقش خودشان و دیگری، نقشِ ناظر بر دستگاه های حاکمیتی.

او افزود: هوای تهران آسیب هایی به افراد مختلف و بیماری ایجاد می‌کند. هم وظیفه دولت و مجلس است که در این زمینه اقداماتی انجام دهند.

مخبر در بخش دیگری از صحبت های خود گفت: نمی‌دانم می‌شود بر کار محیط بانان ارزشی گذاشت یا خیر. همه پهنه سرزمینی کشور در حال مبارزه با موانع حیات وحش است. قانون دفاع از محیط بانان کافی نیست. وقتی کسی تخلف کند و به هردلیل فردی در حادثه کشته شود و محیط بانی اعدام شود، در این حالت همکارانش چه طور می‌توانند، از حیات وحش دفاع کنند. بحث محیط بانان را در دولت و مجلس پیگیری خواهیم کرد و باید این موضوع حل شود. محیط زیست بخشی است که هیچ دستگاهی به آن نمی‌تواند بی توجه باشد.

او در انتها گفت: سختگیری های سازمان حفاظت محیط زیست سختگیری نیست و حفاظت از جان انسان هاست. 60 درصد آلودگی مربوط به منابع متحرک است و به مرور حل خواهد شد. انشالله این موضوع حل می‌شود. آقای سلاجقه مدیر باانگیزه و پرانرژی است و حس خوبی به محیط زیست دارد و تلاش و مقاومت می‌کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز