خبرگزاری کار ایران

عزم جمعیت هلال‌احمر و ناجا در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۵۰۰۵

نشست تدوین پیش‌نویس تفاهم‌نامه سه­ جانبه معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه، جمعیت هلال احمر و نیروی انتظامی با هدف استفاده از ظرفیت­‌های سه ­طرف با هدف تسریع در حل برخی آسیب‌های اجتماعی در محل معاونت اجتماعی برگزار شد.

به گزارش ایلنا، در این نشست حسین پورمند، مدیرکل پیشگیری از وقوع جرم به عنوان نماینده معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه، گل‌فشان رئیس سازمان جوانان هلال احمر به عنوان نماینده دبیرکل این جمعیت و سرهنگ عباسی نماینده فرمانده ناجا به همراه کارشان مربوطه به تبادل نظر پرداختند.

حسین پورمند، مدیر کل پیشگیری از وقوع جرم معاونت اجتماعی هدف از انعقاد این تفاهم‌نامه را انجام اقدامات موثر در پیشگیری از جرم و آسیب­های اجتماعی با هدف هم­افزایی دانست و گفت: این تفاهم‌نامه پس از نهایی شدن پیش­نویس و تایید مقامات عالی سه طرف، میان معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه، جمعیت  هلال احمر و ناجا منعقد می­شود.

پورمند افزود: پیرو مذاکره معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه و رئیس جمعیت هلال احمر کشور، ظرفیت‌های موجود بررسی و مقرر شد با استفاده از آن‌ها اقدامات مشترکی صورت گیرد.

او ادامه داد: در چارچوب این تفاهم‌نامه، معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم در خصوص خدماتی که جمعیت هلال احمر به مردم ارائه می‌دهد به آن‌ها کمک کند و متقابلا از متخصصان آن‌ها در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی کمک بگیرد.

مدیر کل پیشگیری از وقوع جرم اظهار داشت: جمعیت هلال احمر تشکل‌های مردمی متعددی دارد که می‌توان از ظرفیت آن‌ها در پیشبرد اهداف معاونت استفاده کرد چراکه یکی از برنامه­های قوه قضاییه استفاده از ظرفیت تشکل­های مدنی ذیل دستورالعمل مشارکت نهادهای مدنی است.

پورمند با اشاره به اهمیت پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی پس از حوادث عنوان کرد: به طور مثال ممکن است در سیل، زلزله و حوادث طبیعی یا غیر طبیعی خانواده‌ها جدا از آسیب‌های جانی دچار آسیب‌های روحی و روانی شوند که جمعت هلال احمر با پرداختن به آن‌ها به کاهش آسیب‌ها کمک می‌کند.

پورمند در پایان به فعالیت‌های پیشگیرانه ناجا اشاره و  بیان کرد: نیروی انتظامی و اقدامات موثری در زمینه پیشگیری از وقوع جرم و کاهش آسیب‌های اجتماعی انجام می‌دهد. بر همین اساس معاونت اجتماعی قوه قضاییه و نیروی انتظامی جمهوری اسلامی و جمعیت هلال احمر می­ توانند و باید در زمینه پیشگیری از وقوع جرم اقدامات بزرگ، موثر و اشتراکی انجام دهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز