خبرگزاری کار ایران

ترافیک نسبت به سال ۹۸ به میزان ۱۰ درصد کاهش دارد/ توقیف ۵۰۰ دستگاه خودروی متخلف از طریق گشت‌های نامحسوس

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۳۳۰۳

رییس پلیس راهور تهران بزرگ از کاهش ۱۰ درصدی ترافیک نسبت به سال ۹۸ خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، نشست رسانه‌ای سردار محمد حسین حمیدی رییس پلیس راهور فاتب صبح امروز با محوریت "وضعیت ترافیکی در نیمه دوم سال ، تصادفات ۱۴۰۰، طرح ترافیک جناقی‌ها در بزرگراه، ساماندهی موتورسواران پایتخت (تخلفات و تصادفات موتورسیکلت) در قرارگاه مرکزی پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ برگزار شد.

سردار حمیدی در این نشست بیان کرد: ترافیک تهران در سال ۹۹ به دلیل عارضه کرونا کاهش چشم گیری داشت و بخش زیادی از مقوله‌ها و مشکلاتی که مردم در سطح شهر با آن مواجه بودند، مغفول واقع شد اما بعد از واکسیناسیون و بازگشایی مشاغل مختلف حجم تردد‌ها افزایش پیدا کرد و ترافیک در حال حاضر افزایش محسوسی دارد، اما نسبت به قبل از شیوع کرونا به دلیل اینکه هنوز مراکز آموزشی باز نشده‌اند، ترافیک یک فاصله ده درصدی نسبت به سال ۹۸ دارد.

وی اظهار داشت: سالانه به طور میانگین ۱۸ درصد خوردو در سطح شهر افزایش پیدا کرده بدون اینکه خودروها و موتور سیکلت‌های فرسوده از سطح شهر خارج شود. اگر بازگشایی مدارس به طور ۱۰۰ درصد باشد ترافیک تهران از سال ۹۸ بیشتر خواهد شد.

رییس پلیس راهور فاتب گفت: جلساتی داشتیم که بار حمل و نقل از خودروی شخصی به خودروی حمل و نقل عمومی انتقال یابد.

سردار حمیدی درباره آمار تصادفات ادامه داد: آمار عملیاتی از سوی پزشکی قانونی در ۹ ماه گذشته نشدن می‌دهد، شهر تهران با همه سازمان‌هایی که در این حوزه دخیل بودند و همراهی‌های موجود سال سوم را هم همچنان در مسیر کاهشی سپری کرده و توانستیم روند کاهشی را حفظ کنیم. اما عدد کاهشی خیلی قابل اعتنا نیست. امیدواریم با یک سری از اقدامات به نقطه صفر تصادفات برسیم اما آنچه محقق شده تدوام سال سوم کاهش تصادفات است.

وی افزود: در مجموع ۱۵۴ نفر عابر پیاده معادل ۳۸ درصد طی ۹ ماه گذشته در حوادث ترافیکی شهر تهران جان باختند. ۱۹۰ موتور سلیکت سوار و سرنشینش معادل ۴۶ درصد از کل تصادفات در حوادث شهر فوت کردند. ۶۷ نفر در وسیله نقلیه معادل ۱۶ درصد از تصادفات کل شهر تهران مربوط به کسانی می‌شود که در نقلیه سبک و سنگین بوده‌اند. همچنین عدم توجه به جلو ۴۲ درصد، عدم توانایی در کنترل وسایله نقلیه ۲۹ درصد و عدم رعایت حق تقدم ۶ درصد‌، از عوامل موثر در تصادفات بوده است.

رییس پلیس راهور فاتب درباره طرح جناقی خاطر نشان کرد: پلیس با اجرای این طرح ورودی و خروجی بزرگراه ها طرح جناقی را اجرا می‌کند و در این‌ مناطق هم رضایت مندی بیشتری ایجاد شده است و شهرداری هم با نصب دوربین های جناقی می‌توانند کمک کنند. چند روزی است که بعداز آموزش میدانی، برخوردهای حداقلی را شروع کردیم. این طرح در ۱۵ نقطه حوزه بزرگ‌راهی اجرا می‌شود. جریمه آن هم ۵۲ هزار تومان است.

سردار حمیدی درباره طرح نامحسوس بیان کرد: طرح‌های نامحسوس ما نیز افزایش داشته و بالغ بر ۵۰۰ دستگاه را به صورت ساعتی و چند روزه متوقف کردیم. این خودروها لایی‌کشی و سرعت بالا داشته‌اند. خیلی از این افراد هم بار اولی هستند.

وی درباره طرح کنترل خطوط اضطرار گفت: خودروهایی که سعی دارند از خطوط اضطرار استفاده کنند مورد برخورد قرار خواهند گرفت زیرا این موضوع بسیار خطرناک است و پیگیر این مساله هستیم و حضور پلیس هم در این زمینه افزایش خواهد یافت.

رییس پلیس راهور فاتب درباره ساماندهی بار گفت: انضباط جا به جایی بار جهت کاهش ترافیک و تصادف است. خیلی از بارها الزاما باید در روز جا به جا شوند و نه شب. پلیس این ساعات را تقسیم خواهد کرد تا جا به جایی بار در روز آسیبی به تردد وارد نکند اما این موضوع هم زمان از دو کانال کنترل‌های میدانی در کف خیابان و کنترل بر عملکرد شرکت‌ها و سازمان‌هایی که خودرو سنگین دارند، مدیریت شد. لذا قبل از ورود پلیس این شرکت‌ها باید زیر مجموعه خود را کنترل کنند تا کار به حوزه برخوردهای پلیسی نیفتاد.

وی افزود: ۹ شرکت باربری داریم که چون پرستل آن‌‌ها ضوابط را رعایت نکردند و در آستانه تعطیلی قرار دارند.

سردار حمیدی درباره آلودگی هوا گفت: درباره آلودگی هوا اقدامات ایجابی جوابگو است. ۳ میلیون ۹۰۰ هزار خودرو فاقد معاینه فنی در شهر تهران جریمه شدند. ۱۵۰۰ دستگاه دود زا فک پلاک شده و به تعمیرگاه اعزام شدند. همچنین ۱۱۲۰ دستگاه خودرویی که معاینه فنی داشتند در کنترل‌های بعدی ما معاینه فنی آن ها باطل شده است.  

رییس پلیس راهور تهران درباره اقدامات شاخصی که صورت گرفته است، گفت: مسئول سازی سازمان‌های حمل بار بود که همانطورگفتم ۹ شرکت در آستانه تعطیلی است و اگر سایر شرکت‌ها همکاری نکنند تعطیل خواهند شد. طرح های ضربتی برای آلودگی هوا و تصادفات هم در نظر گرفته شد.  برخورد با تخلفات دستگاری پلاک را هم داشتیم و ۴۶۰ هزار اعمال قانون برای این تخلف در ۹ ماه اخیر بوده است.

وی افزود: آمبولانس‌های بخش خصوصی که خارج از وظایف و تکلیف کار می‌کنند مورد برخورد قرار گرفتند. برخی از اینها به شکل vip مسافر جا به جا کردند که با آنها برخورد شد. یک سری اقدامات هم در حوزه زیر ساخت صورت گرفته است مثلا شهرداری‌های مناطق بخشی زیادی از نواقص سطح شهر را اصلاح کردند که در روان سازی ترافیک و امن سازی معابر موثر بود.

سردار حمیدی گفت: ۲۵۲ محل  حادثه خیز اصلاح شدند، ۱۷۰ مورد نقاطی که گره ترافیکی داشته اند بررسی و رفع شد. ۲۶۷ محل جداسازی شده که بخشی از آن خطوط ویژه است، ۳۲۸ گذرگاه‌ عابر پیاده هم ایمن سازی شده است.

وی در واکنش به این سوال که طرح ترافیک موجود پاسخگوی تهران نیست؟ گفت: طرح ترافیک مربط به سال‌های گذشته است لذا در مسیر کارشناسی آن هستند و هنوز به جمع بندی نرسیدند اما جامعه نخبگانی برای کاهش ترافیک و آودگی هوا در تلاش هستند.

سردار حمیدی درباره علت فوت عابران گفت: بخش زیادی از عابرین در محلی تردد کردند که غیر مجاز بوده مثل بزرگراه امام علی که عبور آنها از آنجا منطقی نبوده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز