خبرگزاری کار ایران

ساخت و ساز در تهران قفل نیست/ لایحه بودجه شهرداری سه‌شنبه به صحن شورا می‌آید

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۳۲۸۲

رئیس شورای شهر تهران گفت: تهران قفل نیست اما قوانین و مقرراتی در حوزه شهرسازی گذاشتیم و دست و پای مردم را بستیم و باید اینها را تسهیل، ساده و راحت کرد و برای مردم به این میزان مشکل ایجاد نکرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مهدی چمران در حاشیه جلسه امروز شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران درباره جزئیات جلسه هم اندیشی صبح امروز گفت: این جلسات هم اندیشی است و تصمیمی نمی گیریم. امروز گزارشی از حوزه  شهرسازی ارائه شد و گزارش خیلی خوبی بود، نظرات دوستان ارائه شد و وقت نیز کم آمد و در دو ساعت نرسیدیم که به خوبی درباره این مباحث صحبت کنیم.

او در پاسخ به این سوال که معاون شهرسازی اعلام کردند ساخت و ساز در تهران قفل شده است، گفت: تهران قفل نیست اما قوانین و مقرراتی در حوزه شهرسازی گذاشتیم و دست و پای مردم را بستیم و باید اینها را تسهیل، ساده و راحت کرد و برای مردم به این میزان مشکل ایجاد نکرد. می گویند باز می خواهند شهر فروشی را شروع کنند. اصلا از این حرفها نیست بحث این است که مردم را اذیت نکنیم.همه می‌توانند براساس قوانین درست و ساده ای کار کنند تا هم شهر درست ساخته شود و هم مردم به زندگی خود برسند.

چمران ادامه داد: در شهرداری‌های مناطق بیشتر کسانی که مراجعه می‌کنند، گلایه دارند که چرا ساختمان کناری اجازه ساخت ۵ طبقه را دارد و آنها باید سه طبقه بسازند. این مشکلاتی است که برای مردم به وجود آمده و آنرا قفل کردیم و قانون روی قانون آوردیم و اینها را باید حل کنیم. راه حلی هم نداریم اما تصمیم داریم امور را برای مردم راحت کنیم.

رئیس شورای شهر تهران درباره حضور شهردار تهران در جلسه امروز شورای شهر گفت: امروز قرار است نتیجه طرح رصد عنوان شود و گفتند شهردار هم باشد تا بتوانیم تصمیم گیری کنیم.

چمران در پایان از ارائه بودجه شهرداری تهران در روز سه شنبه خبر داد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز