خبرگزاری کار ایران

معاون آموزشی دانشگاه تربیت مدرس در گفت‌وگو با ایلنا:

کلاس‌های ترم آینده با شیب ملایم حضوری می‌شوند

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۱۷۰۸

معاون آموزشی دانشگاه تربیت مدرس درباره شرایط حضوری شدن آموزش در دانشگاه تربیت مدرس برای تمام مقاطع گفت: در صورت حضوری شدن دانشگاه‌ها در ترم آینده به زیرساخت‌های خوابگاهی و تغذیه‌ای نیاز بیشتری داریم.

"اسداله کردنائیج" معاون آموزشی دانشگاه تربیت مدرس در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره نحوه برگزاری امتحانات این دانشگاه بیان کرد: امتحانات پایان ترم در دانشگاه تربیت مدرس به دو شیوه حضوری و همچنین به صورت مجازی برگزار خواهد شد. طبیعتا برگزاری آزمون به صورت حضوری یک سری الزامات جهت مدیریت حضور دانشجویان در دانشگاه خواهد داشت.

وی در ادامه توضیح داد: به این صورت که ستاد ملی مقابله با کرونا یک سری دستورالعمل‌هایی برای برگزاری آزمون‌ها دارد که تعداد و فاصله صندلی‌ها و دانشجویان در کلاس، گردش هوای آزاد در محیط و… چگونه باشد. بنابراین ما این دستورالعمل را در بخشی از دانشگاه که امتحانات آن به صورت عملی و مهارتی است اعمال خواهیم کرد. سایر امتحانات هم به شکل مجازی برگزار خواهد شد.

استاد دانشکده مدیریت و اقتصاد درباره زمزمه حضوری شدن دانشگاه‌ها در ترم آینده اظهار داشت: برنامه ریزی برای ترم آینده به این صورت است که اگر بخواهیم در شرایط کرونا امتحان یا کلاس درس برگزار کنیم، باز هم ستاد ملی مقابله با کرونا برای برگزاری کلاس‌های درس دستورالعمل جداگانه از حیث جمعیت و فاصله‌گذاری دارد.

کردنائیج توضیح داد: با این الزاماتی که در حیث حضوری شدن دانشگاه‌ها عنوان شد بحث‌های خوابگاهی هم مطرح خواهد شد که در معاونت دانشجویی و فرهنگی این مساله بررسی می‌شود. بیش از نیمی از دانشجویان در دانشگاه تربیت مدرس در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری غیربومی هستند، بنابراین نیاز بسیار زیادی به زیرساخت‌های خوابگاهی و تغذیه‌ای داریم.

معاون آموزشی دانشگاه تربیت مدرس گفت: انشالله با یک شیب ملایم از ترم آینده کلاس‌های درس را به شکل حضوری خواهیم داشت. بیشتر در مقطع دکتری حضوری است و در مقطع ارشد کلاس‌های درس به صورت تلفیقی حضوری و مجازی است. در واقع آموزش کلاس حضوری در صورتی است که شرایط به ما اجازه آن را بدهد.

وی بیان کرد: امتحانات کلاس‌های ما در هر دانشکده متفاوت است در آن دانشکده‌هایی که بتوانیم شرایط را برای حضور دانشجویان آماده کنیم قطعا در آنجا کلاس‌ها حضوری است و در جاهایی که نتوانیم آموزش حضوری داشته باشیم به سمت آموزش مجازی می‌رویم، اما آنچه که ما در هیات رییسه دانشگاه به دنبال آن هستیم این است که بسترسازی برای حضوری شدن دانشگاه‌ها ضمن حفظ سلامت دانشجویان و رعایت استانداردهای ستاد ملی مبارزه با کرونا باشد.

معاون آموزشی دانشگاه تربیت مدرس درباره شروع امتحانات این دانشگاه بیان کرد: امتحانات دانشگاه ما از تاریخ دوم بهمن ماه با همان شیوه که توضیح داده شد آغاز می‌شود.

استاد دانشکده مدیریت و اقتصاد در واکنش به جایگزینی احتمالی افراد در حین امتحان گفت: از آنجا که دانشجویان در دانشگاه ما در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری هستند، بنابراین تعداد دانشجویان به نوعی کم است و استاد بر دانشجویان نظارت دارد. بنابراین این امکان وجود ندارد که تقلب یا جایگزینی یک شخص به جای دانشجو را در امتحانات مجازی شاهد باشیم. چون دانشجویان کم هستند و مدیریت این مساله ساده است.

او افزود:‌ در دانشگاه ما جایگزین شدن یک شخص دیگر به جای دانشجو در زمان امتحان مجازی وجود ندارد، زیرا شرایط آزمون‌های مجازی به این گونه است که استاد در کلاس درس است، در یک بازه زمانی امتحان را می‌گیرد و با افراد در حین امتحان صحبت می‌کند و به آن رویه نظارت دارد، بنابراین از این ما مشکلی در این زمینه نداریم.

معاون آموزشی دانشگاه تربیت مدرس در پایان بیان کرد: در دانشگاه‌های دیگر هم باید شرایط را سنجید، اما ما برای دانشگاه خود اساتیدی را الزام کردیم که حتما برای امتحانات نظارت کامل را داشته باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز