خبرگزاری کار ایران

سخنگوی انتظامی کشور خبر داد:

دستگیری ۲۵ فروشنده داروی سقط جنین/ اراده‌ای برای استرداد "خاوری" از سوی کانادا وجود ندارد

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۰۹۰۳

سخنگوی انتظامی کشور از شناسایی و دستگیری بیش از ۲۵ فروشنده داروی سقط جنین خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سردار مهدی حاجیان، سخنگو و معاون اجتماعی ناجا در نشست خبری که صبح امروز ۲۰ دی ماه برگزار شد، گفت: شهادت سردار سلیمانی وقوع انقلاب و تحولی در تفکر اسلامی در مقابله با ظلم و استکبار ستیزی بود.سردار سلیمانی از راسخون علم جهاد و فداکاری بود.

سخنگوی ناجا خاطرنشان کرد: در حوزه پلیس فتا که جرایم پیچیده و فنی اتفاق می افتد به توانمندی رسیده ایم در ۹ ماه گذشته بیش از ۸۹ درصد از جرایم در این حوزه را کشف کرده ایم. همچنین در حوزه جرایم سازمان یافته ۱۹۵ پرونده کشف شده است  ۶۵ فقره فیشینگ، ۳۴ فقره کلاهبرداری بانکی و ۹۴ فقره کلاهبرداری اینترنتی بوده است.در ماه گذشته در حوزه دستگیری فروشندگان داروهای سقط جنین بیش از ۲۵ متهم را که در بستر اینستا گرام فعالیت می کردند، شناسایی و دستگیر کردیم و ۷۲ تارنما مسدود شده است.

وی با اشاره به اقدامات پلیس امنیت اقتصادی گفت: یکی از مشکلات کشور قاچاق کالا است که باعث کاهش تولید و بی نظمی در نظام توزیع می شود و با راه اندازی پلیس اقتصادی در گمرک امروز در بحث مبارزه با قاچاق کالا و جرایم گمرکی پرونده های کشف شده، ۴۵۸ درصد افزایش کشف داشته‌ایم. در حوزه قاچاق کالا حدود ده درصد دستگیری متهمان در این زمینه نسبت به سال گذشته بیشتر شده است.

وی با بیان اینکه افزایش ۹ درصدی در سرقت‌های خرد داریم، گفت: ۵۲ درصد سرقت ها، سرقت خرد هستند که عوامل مختلفی در آن تاثیر گذار است. مجازات هابی که برای سارقانی که سرقت خرد انجام می دهند آیا بازدارنده است و سارقی که دستگیر می شود آیا امکان اصلاح او فراهم است؟ همه این موارد باعث تکرار جرم می شود ما سارقانی داشتیم که بیش از ۲۰ فقره سابقه داشتند چون مجازات ها بازدارنده نیست این سرقت‌های خرد باعث ایجاد عدم امنیت ذهنی می شود.

سردار حاجیان گف: میانگین کشفیات در همه سرقت‌ها ۹ درصد افزایش داشته است اما برای کاهش وقوع نیازمند همکاری همه دستگاه‌ها هستیم.

معاون اجتماعی انتظامی کشور درباره جمع آوری معتادان کشور گفت: جمع آوری همه معتادان در سرتاسر کشور برای انتظامی کشور کار ساده ای است، اما نگهداری و بازتوانی معتادان کار سختی است که نهادهای متعددی در این زمینه نقش دارند.  ریاست جمهوری در بازدید از مرکز نگهداری معتادان سروش دستورات ارزشمندی صادر کردند و امیدوارم با همکاری همه شهرداری های سراسر کشور و سازمان بهزیستی و همه دستگاه‌ها موضوع معتادان متجاهر ساماندهی شده و به فرایند اجتماعی شدن آنها کمک کنیم. سردار اشتری دستور دادند با همکاری همه نهادها در بحث جمع آوری معتادان، این معضل حل شود.

وی درباره سند مالکیت خودرو گفت: برگ سبز براساس قانون سند رسمی است که ۴ استناد قانونی برای این موضوع وجود دارد. با وزارت اقتصاد و سازمان مالیات نیز جلساتی داشتیم تا برای  مالیات، دفاتری در مراکز شماره گذاری ایجاد شود البته اخذ مالیات ربطی به راهور انتظامی کشور ندارد این کار به نفع مردم است و انتظامی کشور مدافع حقوق کشور است اما هر تصمیمی در این زمینه گرفته شود ما تابع آن خواهیم بود.

او در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: انتظامی کشور وظیفه استقرار نظم و امنیت را بر عهده دارد. در بحران سیل جنوب کشور فرماندهی انتظامی کشور دستور استفاده از همه امکانات را برای مردم جنوب کشور دادند.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود درباره اقدامات پلیس امنیت اقتصادی گفت: در حوزه کشفیات قاچاق لوازم خانگی ۶۹ درصد افزایش، در حوزه تجهیزات یارانه ای ۲۷ درصد افزایش و تجهیزات پزشکی ۴۸ درصد افزایش داشته ایم. همچنین در حوزه رمز ارز از ابتدای شروع این عملیات ۱۷۹ هزار دستگاه رمز کشف شده است که اگر این اقدامات به انجام نمی‌رسد با تداوم قطع برق در تابستان گذشته مواجه بودیم.

سردار حاجیان درباره افزایش تصادفات گفت: ۹ درصد نسبت به سال گذشته افزایش فوتی داشتیم اما در مقابل ۱۰ درصد هم نسبت به سال گذشته افزایش تردد داشته ایم. پلیس ۱۹ درصد در این زمینه نقش دارد در حالی که ۳۰ دستگاه در این حوزه وظیفه دارند. پلیس براساس داده ها نقاط حادثه‌خیز را مشخص کرده است. با هوشمندسازی و استفاده از هوش مصنوعی و فعال کردن دوربین های سرعت سنج و دادن هشدار از طریق سیستم تلفن همراه می توان از تصادف پیشگیری کرد که این اقدامات همه بر عهده پلیس نیست.

سخنگوی ناجا افزود: وقتی انیمیشن سیاساکتی ساخته شد استفاده از کمربند ایمنی در خودرو افزایش پیدا کرد پس می‌توان با کار فرهنگی از حوادث تصادفات جلوگیری کنیم و صدا و سیما و نهادهایی که وظیفه کار فرهنگی دارند می توانند در افزایش فرهنگ ترافیک و رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی نقش داشته باشند. مردم باید ‌کمک کنند تا فرهنگ ترافیک در کشور ما نهادینه شود حقیقتا کار فرهنگی کمی در این زمینه داشتیم.

سردار حاجیان گفت: در سال گذشته ۹۲۳ هزار پرونده به دایره اجتماعی ارجاع شد. اعتباراتی در این زمینه به پلیس داده نشده اما پلیس در این زمینه ورود کرده است.

سخنگوی ناجا درباره همکاری پلیس اینترپل با پلیس، گفت: در سازمان جهانی اینترپل ۱۹۱ عضو وجود دارد و ایران جزو موسسین این سازمان است. ساختار این سازمان و پلیس بین المللی ایران یک ساختار حرفه ای است که بیش از ۸۵ سال است در کشور ما فعالیت دارد.  در اکثر پرونده ها موفق بودیم و پلیس بین المللی ایران موفق بوده است. چرا برخی از مجرمان برنگشته اند؟ اینکه می پرسند چرا خاوری برنگشته، باید گفت که پلیس آن کشور برای استرداد باید اراده داشته باشد، اعلان قرمز برای ایشان صادر شده و محل آن شناسایی شده و مکاتباتی نیز صورت گرفته است اما به صراحت گفته اند مسئولان کشور کانادا اراده ای برای استرداد وی ندارد.

وی تصریح کرد: بسیاری از کشورها براساس تفاهم های منعقده همکاری خوبی با پلیس بین المللی ایران دارد اما برخی از کشورها خیر‌.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز