خبرگزاری کار ایران

برگزاری اولین دوره جایزه استاد دکتر محمد قریب از سوی انجمن ایرانی اخلاق در علوم و فناوری

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۰۶۵۵

اولین دوره "جایزه استاد دکتر محمد قریب" از سوی انجمن ایرانی اخلاق در علوم و فناوری اول بهمن ماه سال جاری برگزار می‌شود.

به گزارش ایلنا، مریم مالمیر دبیر اجرایی اولین دوره جایزه  با اعلام این خبر گفت: انجمن ایرانی اخلاق در علوم و فناوری، به عنوان نهادی استوار بر ارزش‌های اصیل علمی و دانشگاهی، برای تحقق هدفِ متعالی خود که تعمیم اخلاق در جامعۀ علمی است، "جایزۀ دکتر قریب" را طراحی کرده و به اجرا در می‌آورد.

وی افزود: هر دو سال یک بار در روز درگذشت دکتر محمد قریب (یکم بهمن ماه)، طی مراسمی در سطح ملی، جوایزی با عنوان "جایزۀ استاد دکتر محمد قریب" به پیشگامان علم و فناوری و فعالان مطالعه اخلاق در حوزه­ های علوم پزشکی و زیستی، علوم پایه، علوم انسانی و اجتماعی، علوم کشاورزی-منابع طبیعی و دامپزشکی، علوم محیط زیست، علوم فنی – مهندسی، علوم معماری و هنر  اهدا می شود.

مریم مالمیر در مورد انتخاب عنوان جایزه به نام دکتر محمد قریب اظهار کرد: استاد قریب در همه پهنه های زندگی از دانشگاه تا مطب و جامعه مظهر و معلم اخلاق بود، ایشان علم، ایمان و عمل نیک را در هم آمیختند و  جامعه امروزین ما نیازمند شناخت این آموزه ها و عمل به آنهاست.

دبیر اجرایی اولین دوره جایزه دکتر محمد قریب در مورد شیوه انتخاب برگزیدگان این جایزه گفت: ابتدا فراخوانی از سوی دبیرخانۀ جایزۀ دکتر قریب در دانشگاه­ها ، مراکز تحقیقاتی، پژوهشگاه‌ها، فرهنگستان‌ها و مؤسسه‌ها و انجمن‌های علمی و فرهنگیِ دارای مجوز از وزارتخانه‌های: علوم، تحقیقات و فناوری؛ و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی؛ و فرهنگ و ارشاد اسلامی ارسال شد، تا نهادهای یادشده نامزدهای خود را به همراه کارنامۀ علمی نامزد مورد نظر به‌طور رسمی به دبیرخانۀ جایزه پیشنهاد دهند.

وی ادامه داد: سپس آثار و فعالیت‌های نامزدهای پیشنهادی که به دبیرخانه واصل شده است، به‌وسیلۀ شورای علمی( متشکل از استادان  و پیشکسوتان دانشگاهی) در چند مرحله داوری شد تا افرادی که دارای بیشترین امتیاز شناخته شدند، برای هر گروه علمی انتخاب ‌شوند.

 مریم مالمیر افزود: در نخستین دورۀ اجرای جایزۀ دکتر قریب، با توجه به پاندمیِ کرونا، به یک نفر از شهدای حوزه سلامت که بر اساسِ رای اعضای شورای علمی، نمونۀ  بارز ازخود گذشتگی  به شمار آید، جایزۀ ویژه تعلق می­گیرد.

دبیر اجرایی جایزه ابراز امیدواری کرد: انجمن  ایرانی اخلاق در علوم و فنّاوری امیدوار است قدردانی از اندیشمندان و پژوهشگرانی که در نظر و عمل به ترویج اخلاق اهتمام دارند، گامی باشد برای اشاعه هر چه بیشتر اخلاق و الگوگیریِ متخصصان و پژوهشگران جوانی که چشم امید مردم به آنهاست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز