خبرگزاری کار ایران

معاون دانشجویی و فرهنگی وزارت بهداشت:

توقف رشد جمعیت، غنای تمدن ایران را به خطر می‌اندازد

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۰۳۴۸

معاون دانشجویی و فرهنگی وزارت بهداشت کاهش رشد جمعیت را برای کشور خطرناک توصیف کرد و گفت: کندی و توقف در برنامه‌ریزی برای رشد جمعیت، غنای تمدن ایران را به خطر می‌اندازد.

به گزارش ایلنا، عباس شیراوژن معاون دانشجویی و فرهنگی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مراسم معارفه سرپرست جدید دانشگاه علوم پزشکی بابل با بیان اینکه برنامه ریزی برای رشد جمعیت ایران باید به موقع انجام شود، در غیر این صورت خطرات زیادی برای مردم و جمعیت جوان کشور ایجاد خواهد شد، گفت: آمار سالمندان کشور رو به افزایش است و جمعیت سالمند در سال‌های پیش رو به رقم بسیار بالایی افزایش خواهد یافت؛ جامعه ما نیاز جدی به امید و نشاط دارد که باید با اجرای یک برنامه واقع بینانه زمینه خلق نشاط و امید را افزایش دهیم.

شیراوژن افزود: همزمان با آغاز گام دوم انقلاب، تحول در عرصه خدمت‌رسانی باید به نفع مردم رقم بخورد و این امر در مناطق مختلف کشور بسیار ضروری است. خدمت‌رسانی در مناطق محروم باید به صورت ویژه در دستور کار قرار گیرد و با اجرای سیاست‌های کلان علمی از رنج و محرومیت مردم در حوزه بهداشت و درمان کاسته شود.

معاون دانشجویی و فرهنگی وزارت بهداشت با بیان اینکه دولت سیزدهم مصمم است که یک بیمار به جز رنج بیماری دغدغه دیگری نداشته باشد و برنامه ریزی خود را به این سمت سوق می‌دهد، اظهار کرد: زمانی که دولت جدید آغاز به کار کرد بیش از ۶۰۰ فوتی کرونایی در ایران داشتیم که در حال حاضر این آمار به مراتب کاهش یافته است.

وی در ادامه با قدردانی از زحمات کادر بهداشت و درمان در ایام کرونا، عنوان کرد: ۲۰۰ تن از مدافعین سلامت کشور برای مقابله با این ویروس جان فشانی کرده و به شهادت رسیدند. در حال حاضر روند واکسیناسیون از آمار بسیار مطلوبی برخوردار است و در این زمینه هیچ مشکلی پیش رو قرار ندارد.

با ایجاد همدلی برای پیشرفت دانشگاه تلاش خواهیم کرد

همچنین در ادامه دکتر سید علی مظفرپور سرپرست جدید دانشگاه علوم پزشکی بابل گفت: متخصصان و فوق تخصص‌های خوبی از سراسر ایران در بابل در حوزه بهداشت و درمان در بابل هستند که یکی از آن‌ها دکتر سید فرزاد جلالی رییس سابق دانشگاه علوم پزشکی بابل است. از این ظرفیت مطلوب نه تنها در حوزه درمان بلکه در حوزه تحقیق و پژوهش هم باید استفاده کرد.

مظفرپورتصریح کرد: بدون تردید در حال حاضر مهم‌ترین برنامه دانشگاه علوم پزشکی بابل مدیریت کرونا و گسترش چتر واکسیناسیون عمومی در بابل است و باید مجموعه دانشگاه خود را برای موج ششم کرونا آماده کند تا در صورت نیاز غافلگیر نشویم. دانشگاه علوم پزشکی بابل قدمتی طولانی در تاریخ جامعه پزشکی دارد و زمانی این شهرستان قطب پزشکی در کشور بوده است که باید حفظ شود.

سرپرست جدید دانشگاه علوم پزشکی بابل با بیان اینکه در حال حاضر جهان به سمت پیشگیری از بیماری‌ها می‌رود و با تغییر سبک زندگی اولویت آنان در حوزه بهداشت و درمان پیشگیری از بیماری هاست. هم اکنون در بعضی شرایط ۴۰ درصد از بیماران بستری در مراکز درمانی بابل غیر بومی هستند که در این حوزه باید با شهرهای مختلف به خصوص شهرهای غرب مازندران هماهنگی بیشتری داشته باشیم.

وی افزود: امیدوارم در مسیر بزرگان حرکت کنیم و ضعف‌های جامعه پزشکی شهرستان را از بین ببریم و نقاط قوت را در این شهرستان پررنگ‌تر سازیم. با بهره گیری از زیر ساخت‌های ایجاد شده در دانشگاه، باید از ظرفیت‌های آن استفاده کنیم.

مظفرپور در پایان با اشاره به اینکه از اولویت‌هایم در دانشگاه همدلی بین کارمندان برای ظرفیت سازی، ارتقاء شاخص‌های بهداشتی و درمانی، مدیریت منابع اقتصادی، ترجیح پیشگیری بر درمان و اصلاح سبک زندگی در جامعه است، به بین المللی کردن دانشگاه اشاره کرد وافزود: امیدواریم به کمک همگان در راستای خدمت گام برداریم.

مدیران جدید دانشگاه علوم پزشکی بابل همچون گذشته خدمات شایسته به مردم ارائه دهند

حجت الاسلام مجتبی روحانی امام جمعه بابل هم در ادامه این مراسم ضمن گرامیداشت اقدامات خوب صورت گرفته در این دانشگاه بیان کرد: این دانشگاه از قدیم تا به حال خدمات درمانی بسیار ارزشمندی را در جامعه پزشکی در کشور ارائه داده است.

وی تصریح کرد: دکتر ربیعی نیز از جمله افراد خدمت گذار این دانشگاه بوده است، ایشان و تمامی کسانی که در دوره‌های مختلف و در این شرایط زمانی که به دلیل بیماری به وجود آمده خدمات شایسته‌ای را در این دانشگاه وجامعه پزشکی ارائه داده‌اند که باید از آن‌ها تقدیر و تشکر شود. انتظار می‌رود مدیران جدیدی که این مسئولیت خطیر را می‌پذیرند مانند گذشته خدمات شایسته‌ای را به تناسب این شهرستان درشرایط به وجود آمده ارائه دهند.

گفتنی است، در پایان این نشست از تلاش‌های سیدفرزاد جلالی که ۴ سال ریاست دانشگاه علوم‌پزشکی بابل را برعهده داشت و همچنین از دکتر ناصر عمادی که ۷۰ روز به عنوان سرپرست دانشگاه فعالیت داشت، قدردانی به عمل آمد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز