خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا تشریح شد:

مصوبات ستاد کرونا برای مقابله با جهش «اومیکرون»/ پرواز مستقیم به آفریقا نداریم

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۲۰۶۴

دبیر کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا مصوبات این ستاد برای مقابله با جهش جدید «اومیکرون» را تشریح کرد.

«حسین قاسمی» دبیر کمیته امنیتی، اجتماعی  و انتظامی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره ممنوعیت سفر مسافران از کشورهای درگیر سویه جدید کرونا گفت: در جلسه ۸۶ ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا طرح تردد مسافران از مرزهای زمینی و هوایی را به تصویب رساندیم.براساس این مصوبه به وزارت بهداشت این اختیار و تکلیف واگذار شده است که چنانچه کشورهایی با سویه‌های جدید مواجه شدند و سازمان بهداشت جهانی این کشورها را پرخطر معرفی کند، درباره تردد از این کشورها براساس  نظر وزارت بهداشت محدودیت‌هایی اعمال شود.

وی با بیان اینکه ما پرواز مستقیم به ۵ کشور آفریقایی درگیر این سویه جدید نداریم، ادامه داد: اما امکان اینکه افرادی با پروازهای غیرمستقیم  یا برای سفر به ایران و یا به عنوان ترانزیت به ایران وارد شوند و به کشورهای دیگر بروند، وجود دارد.

دبیر کمیته امنیتی، اجتماعی  و انتظامی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا تصریح کرد: براساس مطالبی که امروز در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا مطرح شد و همچنین براساس تاکید و دستور رییس‌جمهور محترم  قرار شد به وزارت راه و شهرسازی ممنوعیت‌ها ابلاغ شود و همچنین از این ۵ کشور مسافری پذیرفته نشود و نسبت به تقویت اقدامات کنترلی در مرزها جهت بحث قرنطینه و تست از افرادی که ممکن است، علائم داشته باشند، اقدام شود. البته برای این موارد نیز قبلا مصوباتی داشته‌ایم و با توجه به شرایط نظارت‌ها سخت‌تر اعمال خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز