خبرگزاری کار ایران

۱۶ ایستگاه کیفیت هوای تهران در وضعیت قرمز

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۰۵۳۸

شاخص کیفیت هم‌اکنون هوای پایتخت ۱۰۵ و در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس است و کیفیت هوا در ۱۶ ایستگاه در شرایط قرمز قرار دارد.

به گزارش ایلنا بر اساس آخرین اطلاعات شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، کیفیت هوا در ایستگاه‌های شریف (منطقه ۲)، دانشگاه علم و صنعت (منطقه ۴)، تربیت مدرس (منطقه ۶)، دانشگاه تهران (منطقه۶)، ستاد بحران (منطقه ۷)، شهرداری منطقه ۱۰، شهرداری منطقه ۱۱، پیروزی (منطقه ‌۱۳)، پارک شکوفه (منطقه ۱۴)، شهرداری منطقه ۱۵، شادآباد (منطقه ۱۸)، پارک قائم (منطقه ۱۸)، شهرداری منطقه ۱۹،شهرداری منطقه ۲۰، فرمانداری شهر ری (منطقه ۲۰) و شهرداری منطقه ۲۱ در شرایط ناسالم برای همه افراد قرار دارد.

کیفیت هوا در ایستگاه‌های اقدسیه (منطقه ۱)، شهرداری منطقه ۲، شهرداری منطقه ۴، پونک، ژئوفیزیک (منطقه ۶)، گلبرگ (منطقه ۸)، پارک رازی (منطقه ۱۱)، میدان امام خمینی (منطقه ۱۲)، مسعودیه (منطقه ۱۵) و شهرک چشمه (منطقه ۲۲) در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار دارد.

امروز شهرداری منطقه ۱۵ با شاخص ۱۷۳ آلوده ترین ایستگاه سنجش کیفیت هوای تهران بوده است.

کیفیت هوا تنها در ایستگاه دانشگاه شهید بهشتی (منطقه ۱) قابل قبول گزارش شده است.

در ایستگاه‌های سوهانک (منطقه ۱)، پاسداران (منطقه ۳)، میدان فتح (منطقه ۹)،اتوبان شهید محلاتی (منطقه ۱۴)، شهرداری منطقه ۱۶، پارک سلامت (منطقه ۱۷) و شهرداری منطقه ۲۲ ذرات معلق کمتر از۲.۵ میکرون به عنوان آلاینده شاخص هوای پایتخت ثبت نشده است.

لازم به ذکر است در ایستگاه‌های دانشگاه شهید بهشتی (منطقه ۱)، پونک، ژئوفیزیک (منطقه ۶)، گلبرگ و شهرک چشمه (منطقه ۲۲) نیتروژن دی‌اکسید آلاینده شاخص است. نیتروژن دی‌اکسید (NO۲) از آلاینده‌های ناشی از احتراق سوخت در وسایل نقلیه موتوری، نیروگاه‌های زغال‌ سنگ، نفت و گاز، بویلرهای صنعتی و سوزاندن زباله است.

سازمان هواشناسی در این شرایط جوی توصیه می‌کند امتناع از رفت و آمدهای غیر ضروری به مراکز شهر ها برای افراد سالمند و خردسال و به‌ویژه افراد با سابقه بیماری و ریوی، اجتناب از فعالیت های ورزشی در سطح شهر، تا حد امکان عدم فعالیت فیزیکی و ورزشی در فضای باز و مدیریت سوخت و زمان فعالیت واحدهای صنعتی در سطح و حومه کلان شهرها در دستور کار قرار گیرد.

گفتنی است که شاخص کیفیت هوا (AQI) به پنج دسته اصلی تقسیم‌بندی می‌شود. بر اساس این تقسیم‌بندی از عدد صفر تا ۵۰ هوا پاک ، از ۵۱ تا ۱۰۰ هوا قابل قبول(سالم) یا متوسط ، از ۱۰۱ تا ۱۵۰ هوا ناسالم برای گروه‌های حساس ، از ۱۵۱ تا ۲۰۰ هوا ناسالم برای همه گروه‌ها ، از ۲۰۱ تا ۳۰۰ هوا بسیار ناسالم و از ۳۰۱ تا ۵۰۰ شرایط کیفی هوا خطرناک است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز