خبرگزاری کار ایران

در راستای توسعه روابط علمی مشترک؛

سفیر رومانی در ایران با رئیس سازمان امور دانشجویان دیدار و گفتگو کرد

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۶۲۹۹

هاشم داداش‌پور معاون وزیر علوم و رئیس سازمان امور دانشجویان و خانم میرلا کارمن گرکو سفیر رومانی در تهران به منظور گسترش ارتباطات علمی، فناوری بین ایران و رومانی دیدار و گفت و گو کردند.

به گزارش ایلنا، در این دیدار که در محل این سازمان برگزار شد ۲ طرف در راستای ارتقای تعاملات علمی، دانشگاهی، دانشجویی همچنین همکاری‌های متقابل برای معرفی ظرفیت‌های تحصیل در دانشگاه‌های ایران و رومانی، اعطای بورسیه به دانشجویان تبادل نظر کردند.

ارزشیابی دانشگاهای ۲ کشور و راه اندازی فرصت‌های مطالعاتی برای دانشجویان از دیگر محورهای این دیدار بود.

داداش‌پور در این نشست گفت: ما در تعامل بین دو کشور جدی و خواستار تعامل بیشتر در خصوص تبادل استاد و دانشجو هستیم.

وی تاکید کرد: با توجه به اینکه افزایش تعداد دانشجویان خارجی از اولویت‌های وزارت علوم است، سازمان امور دانشجویان به منظور افزایش جذب دانشجوی خارجی و زمینه‌سازی تحصیل دانشجویان علاقه‌مند ایرانی در رومانی، از ایجاد بستری برای معرفی دانشگاه‌های ایران در رومانی و انجام متقابل این امر در ایران استقبال می‌کند.

سفیر رومانی نیز در این دیدار گفت: با توجه به ارتباط ۱۲۰ساله بین دو کشور مهمترین در خواست رومانی از سازمان امور دانشجویان، همکاری بیشتر بین دانشگاههای دو کشور، تبادل دانشجو، استاد و تبادلات فرهنگی است که عملیاتی شدن این هدف به برنامه ریزی مدون و جدی نیاز دارد.

وی همچنین ضمن دعوت از داداش‌پور برای سفر به رومانی و بازدید از مراکز آموزش عالی این کشور اظهار داشت: با توجه به اینکه دانشگاه‌های رومانی شرایط و استانداردهای مناسبی برای دانشجویان خارجی دارند، در ارزشیابی دانشگاه‌ها که هرسال توسط وزارت علوم ایران انجام میشود تعداد بیشتری از دانشگاههای رومانی مورد ارزیابی قرار بگیرد.

در پایان مقرر شد ضمن بررسی موارد انجام شده، زمینه‌ای برای تدوین و امضای تفاهم نامه همکاری بین وزرای علوم دوکشور تدوین شود.

گفتنی است؛ در این دیدار لوچیان انوریو دبیر اول سفارت رومانی، سلمان‌پور سرپرست معاونت بورس و امور دانشجویان خارج، حاجی زاده مدیر کل بورس و اعزام دانشجویان و رازقی سرپرست اداره کل امور دانشجویان غیر ایرانی سازمان حضور داشتند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز