خبرگزاری کار ایران

در آیین زنگ ملی ایثار و مقاومت مطرح شد؛

"۳۲۳ فرهنگی و ۵۲۰۶ دانش‌آموزِ استان تهران" در دوران دفاع مقدس شهید شدند/ بازنگری کتب درسی و ارتقای جایگاه ایثار و شهادت در آنها

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۶۷۷۹

در استان تهران در زمان جنگ تحمیلی تعداد ۳۲۳ فرهنگی و ۵ هزار و ۲۰۶ دانش آموز شهید شدند و این گواه پیشتاز بودن آموزش و پرورش در امر ایثارگری است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، آیین زنگ ملی ایثار و مقاومت صبح امروز با حضور امیرحسین قاضی زاده هاشمی رییس بنیاد شهید، علیرضا کاظمی سرپرست وزارت آموزش و پرورش، عبدالرضا فولادوند مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران در مدرسه شاهد مبشر برگزار شد.

سرپرست آموزش و پرورش در این برنامه بیان کرد: نظام تعلیم و تربیت جمهوری اسلامی ما یکی از مهم‌ترین ماموریت‌هایش انتقال فرهنگ، آداب و رسوم به نسل بعد است. در مجموع ماموریت‌هایمان آنچه در صدر قرار دارد، فرهنگ ایثار، شهادت، آموزه‌های دین و مکتب ماست.

وی اظهار داشت: پرداخت به این موضوع ماموریت و تکلیف ماست، ما امروز با امام شهدا و ولی خودمان که در راه توسعه این فرهنگ از هیچ کوششی دریغ نورزیدند همراهیم. این بالاترین ماموریت ما است که فرهنگ ایثار را توسعه دهیم.

کاظمی اشاره کرد: کتاب‌های درسی ظرفیت بزرگی بر این مساله است مطمئن باشید جایگاه این فرهنگ را در کتاب‌های درسی تعیین خواهیم کرد.در واقع کتاب‌های درسی را بازنگری می‌کنیم و جایگاه ایثار و شهادت در آنها ارتقا می‌دهیم. بهترین متغیر برای شکل گیری ایرانی قوی متغیر نَرم فرهنگ ایثار و شهادت است.

سرپرست آموزش و پرورش گفت: امیدوارم با کمک دوستان در بخش های مختلف بتوانیم این نقش را به بهترین شکل ایفا کنیم. امیدواریم با محوریت بنیاد شهید که متولی اصلی این بخش است بتوانیم کارهای بیشتری برای توسعه این فرهنگ اقدام کنیم.

فولادوند در این مراسم اظهار داشت: یکی از کارکردهای حیاتی آموزش و پرورش انتقال فرهنگ به نسل‌های آینده است. دوران دفاع مقدس حماسه‌هایی داشت که یکی از بهترین منابع و چشمه‌های ایثارگری در جامعه ماست و این حماسه باید به نسل‌های آینده منتقل شود.  البته برای این موضوع برنامه‌هایی را ترتیب داده‌ایم که مهم ترین آن راهیان نور بود.

مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران گفت: در استان تهران در زمان جنگ تحمیلی تعداد ۳۲۳ فرهنگی و ۵ هزار و ۲۰۶ دانش آموز شهید شدند و این گواه پیشتاز بودن آموزش و پرورش در امر ایثارگری است.

قاضی زاده هاشمی در این مراسم بیان کرد: ما در مجموع ۲۳۰ هزار شهید در دوران انقلاب و دفاع مقدس داشتیم که ۳۶ هزار نفر از تمام شهدای ما دانش آموز بوده‌اند و این نشان از نقش مهم فرهنگ در ایثار و شهادت دارد. ما دانش آموزانی داشتیم که شناسنامه را دستکاری می کردند و به جبهه می رفتند یا در بمباران به شهادت رسیدند اما عمده آنها دبیرستانی بودند و انتخاب کردند که به جبهه بروند.

رییس بنیاد شهید گفت: بزرگترین توجه جامعه ما باید به جوانان باشد تا کمک کند این فرهنگ انتقال پیدا کند. این زنگ از پیش در ماده ۶۳ قانون جامع ایثارگران پیش بینی شده بود. امیدواریم در دوره جدید یک تغییراتی در مدیریت مدارس شاهد صورت بگیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز