خبرگزاری کار ایران

معاون امور فرهنگی و اجتماعی شرکت مترو:

مراسم اربعین حسینی در متروی تهران پخش می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۶۲۰۴

معاون امور فرهنگی و اجتماعی شرکت مترو گفت: به مناسبت فرارسیدن اربعین حسینی ویژه برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی در ایستگاه‌های منتخب متروی تهران برگزار می‌شود.

به گزارش ایلنا، سید مجتبی تقوی‌نژاد معاون امور فرهنگی و اجتماعی شرکت مترو گفت: به مناسبت فرارسیدن اربعین حسینی ویژه برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی در ایستگاه‌های منتخب متروی تهران برگزار می‌شود. برای ترویج فرهنگ اربعین و ارتقای سطح آگاهی و افزایش شناخت مسافران مترو در این زمینه مجموعه برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی متنوعی در ایستگاه‌های منتخب مترو برگزار خواهد شد.

سید مجتبی تقوی‌نژاد در ادامه گفت: برای ایجاد فضای بصری مناسب با این روز کلیه ایستگاه‌های مترو با کتیبه‌های گرافیکی در چهار طرح مختلف فضاسازی می‌شود. هم‌چنین مسافران مترو به تماشای نمایشگاه‌های عکس «بوی پیراهن حسین»، «مسیر جاوید» و «روایت جنون» شامل تصاویر برگزاری مراسم اربعین در ایستگاه‌های نبرد، میرداماد، میدان حضرت ولی‌عصر (عج)، مصلی امام خمینی (ره)، عبدل آباد و امام خمینی (ره) دعوت می‌سوند.

وی به برگزاری دو پایگاه مشاوره مذهبی و خانواده در ایستگاه‌های منتخب اشاره و تصریح کرد: پایگاه مشاوره مذهبی «نور هدایت» در ایستگاه‌های میدان حضرت ولی‌عصر (عج)، امام حسین (ع)، دروازه دولت، ارم سبز، کرج، مهدیه، میدان شهدا و میدان صنعت از ۳۱ شهریور الی ۴ مهرماه ۱۴۰۰ و پایگاه مشاوره خانواده «شعور حسینی» در ایستگاه‌های امام خمینی (ره)، دروازه دولت، شادمان، ابن سینا و علی آباد از ۳ الی ۷ مهرماه ۱۴۰۰ به منظور پاسخگویی به سوالات و شبهات دینی و مذهبی و نیز پرسش‌های امور خانه و خانواده با محوریت و موضوع سبک زندگی ایرانی- اسلامی به ارائه خدمات می‌پردازند.

معاون امور فرهنگی و اجتماعی شرکت بهره‌برداری متروی تهران به برگزاری مسابقه «مشی خورشید» اشاره کرد و گفت: جشنواره فرهنگی «مشی خورشید» با مشارکت روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان تهران و ستاد اربعین برگزار می‌شود.

وی افزود: با توجه به اهمیت نشر و ترویج پیام نهضت حسینی در جامعه این مسابقه در پنج رشته کتابخوانی، نقاشی، پویش شعرخوانی و دکلمه شعر، معرفی کتاب و داستانک‌نویسی در دو بخش کودک و نوجوان و بزرگسالان برگزار می‌شود. علاقمندان می‌توانند با ثبت نام در سامانه مسابقات الکترونیک کتابخوانی به نشانی www. samakpl. ir از ۲۵ شهریور الی ۱۵ مهر ۱۴۰۰ نسبت به ارسال آثار و شرکت در جشنواره اقدام کنند.

تقوی‌نژاد از اجرای برنامه چهارپایه‌خوانی در متروی تهران خبر داد و گفت: به مناسبت فرارسیدن اربعین حسینی برنامه آئینی و مذهبی چهارپایه‌خوانی با عنوان «بلندا» در ایستگاه‌های تجریش، امام خمینی (ره) و ایوان انتظار میدان حضرت ولی‌عصر (ره) توسط گروه نوجوانان در روزهای سوم و چهارم مهر ماه برگزار می‌شود.هم‌چنین در بخش تولیدات سمعی و بصری، مسافران متروی تهران می‌توانند از طریق نمایشگرهای ایستگاه‌های مترو بیننده محتوای تصویری مرتبط با اربعین حسینی در قالب موشن گرافی باشند و نیز ویژه برنامه اربعین حسینی از طریق رادیو مترو در قالب پادکست در کلیه ایستگاه‌های مترو پخش خواهد شد.

وی در پایان از اجرای برنامه در روز اربعین حسینی خبر داد و گفت: در روز اربعین حسینی با پخش زنده مراسم اربعین از طریق کلیه نمایشگرهای ایستگاه‌های مترو مسافران بیننده اجرای مراسم این روز در زمان سفر می‌باشند و هم‌چنین در مسیر راهپیمایی جاماندگان اربعین مراسم آئینی و سنتی دمام‌زنی برگزار می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز