خبرگزاری کار ایران

پیام تسلیت دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر در پی درگذشت نوجوان فداکار ایذه‌ای

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۵۹۱۹

دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر در پیامی درگذشت علی لندی نوجوان ایذه‌ای را که برای نجات دو بانوی گرفتار در آتش جان خود را از دست داد، تسلیت گفت.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی ستاد مبارزه با موادمخدر؛ در متن پیام تسلیت دکتر اسکندر مومنی آمده است:

اِنّا لله‌ وَ اِنّا اِلَیهِ‌ راجِعون‌

در هفته دفاع مقدس، ایثار یک بار دیگر رُخ عیان کرد و این بار نوجوان فداکار ایذه‌ای ققنوس وار به پای شعله‌ها سوخت و با شعله‌ها پَر کشید و به سوی ابدیت پرواز کرد. بدون تردید ایثار کردن از برترین ارزشهای معنوی فرهنگ اسلامی است که در تثبیت استقلال کشور و هویت دینی و ملی آنان نقشی بی بدیل دارد.

ایثار، مقام فوق العاده باشکوهی است که اسلام آن را ستوده و آن را در آیات و روایات متعددی بیان کرده است. «الَّذین آمنُوا وهاجروا و جاهدوا فی سبیلِ اللهِ بِاَموالهِمِ و اَنفُسهِم اعظَم درجةً عند اللهِ و اولئک هم الفائزونَ». (توبه/ ۲۰)

ایثار گاهی با بذل مال یا کار و تلاش بیشتر انجام می‌گیرد، و در بعضی موارد ایثار با نثار جان در راه خدا انجام می‌شود که شهادت نام دارد. «ومنَ النّاسِ من یشری نَفسه ابتغاء مرضات اللهِ». (بقره /۲۰۷ ) در میان مردم کسانی هستند که درجستجوی خشنودی خدا ازجان خویش می گذرند.

نیک می‌دانیم خانواده همیشه و همه جا و در بین تمامی جوامع بشری به عنوان اساسی‌ترین نهاد اجتماعی زیربنای جوامع و منشاء فرهنگ‌ها، تمدّن‌ها و تاریخ بشر بوده است، انسان‌ها در زندگی خود، از دیگران تأثیر می‌پذیرند و بر آنها تأثیر می‌گذارند. در یک خانواده، از والدین گرفته تا فرزندان، در شکل‌گیری شخصیّت و خُلق و خوی یکدیگر مؤثّر واقع می‌شوند و بی تردید، خانواده این نوجوان فداکار با تربیت سالم و صحیح خود، در شکل‌گیری روحیه‌ شجاعت‌ و فتوت‌ فرزندشان نقش بی‌بدیلی داشته است‌ و قطعاً ایثار و ازخودگذشتگی‌ او در یادها و خاطره‌ها باقی خواهد ماند.

اینجانب فقدان این نوجوان فداکار را به ملت ایران به خصوص مردم شریف ایذه و خانواده گرامی آن فقید سعید تسلیت می گویم و از درگاه خداوند بزرگ صبر و شکیبایی برای بازماندگان و علو درجات برای آن درگذشته را مسالت می کنم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز