خبرگزاری کار ایران

ایجاد شعب ویژه رسیدگی به جرائم آلودگی خاک در ایلام

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۵۸۹۳

مدیرکل حفاظت محیط زیست ایلام از تشکیل شعب ویژه رسیدگی به جرائم آلودگی خاک و مسائل این حوزه در دادگستری استان خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان ایلام، «غلامرضا ابدالی»، مدیرکل حفاظت محیط زیست ایلام گفت: بر اساس ماده ۲۲ قانون حفاظت از خاک مصوب خرداد ماه سال ۱۳۹۸ جهت بررسی جرائم آلودگی خاک توسط اشخاص حقیقی و حقوقی بایستی شعبه ویژه رسیدگی به این جرائم اختصاص یابد که با پیگیریهای بعمل آمده و مساعدت رئیس کل محترم دادگستری استان ایلام این شعب مشخص و معرفی گردیدند. 

وی افزود: بر اساس ماده ۱۴ قانون حفاظت خاک در صورت بروز هرگونه آلودگی خاک، واحد آلاینده باید فوراً موضوع را به نزدیکترین اداره حفاظت محیط زیست گزارش نموده و با هماهنگی این اداره نسبت به پاکسازی خاکهای آلوده اقدام نماید. 

ابدالی ادامه داد: در صورت‌عدم توجه به پاکسازی خاک وعدم اطلاع رسانی، آلوده کننده خاک مشمول جرائم قابل ملاحظه‌ای خواهد گردید که در قانون مذکور پیش بینی گردیده است. 

وی به منابع محدود خاک کشور وعدم تجدیدپذیر بودن آن در بازه زمانی کوتاه مدت و وابستگی حیات تمام موجودات به وجود منابع خاک اشاره کرد و از هموطنان خواست تا هر گونه آلودگی خاک ناشی از تخلیه پسماند و زباله در محیط، تخلیه مواد نفتی، آلودگی ناشی از مواد شیمیائی و آتش سوزی در مزارع را جهت برخورد قانونی با متخلفین به ادارات حفاظت محیط زیست در سطح شهرستانها و استان گزارش نمایند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز