خبرگزاری کار ایران

برگزاری جشنواره ورزشی مجازی برای گروه‌های هدف بهزیستی خواف

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۸۷۶۸

رئیس بهزیستی خواف از برگزاری جشنواره ورزشی ویژه جامعه هدف این نهاد به صورت مجازی خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بهزیستی، «مهدی متولی»، رییس اداره بهزیستی خواف، در تشریح این خبر گفت: این جشنواره در  تقویم مجازی سال ۱۴۰۰ بهزیستی گنجانده شده است و در واقع تکمیل کننده مسابقات سال گذشته است این جشنواره در سه حوزه پیشگیری، توانبخشی و امور اجتماعی و ۱۲ گروه رقابتی برگزار خواهد شد و در این جشنواره تنها افراد تحت پوشش سازمان بهزیستی اجازه شرکت خواهند داشت.

وی افزود: مددجویان توانبخشی با معلولیت شنوایی در بخش طناب‌زنی (برای دختران) و روپایی با هر توپی (برای پسران) شرکت می‌کنند.

وی ادامه داد: معلولین بینایی برای دختران و پسران مسابقه چرخش توپ دور کمر در زمان یک دقیقه را تجربه می‌کنند و معلولین جسمی حرکتی به اجرای حرکت پوش زدن مسافت سه متری، حرکات دراز و نشست در یک دقیقه و پرتاب توپ و همچنین معلولین کم توان ذهنی نیز چالش پرتاب توپ والیبال به دیوار در یک دقیقه را می‌آزمایند.

 متولی گفت: تمام افراد با اختلال سندرم دان، سالمندان تحت پوشش، اختلالات اعصاب و روان، اختلالات طیف اتیسم و سایر مددجویان در این رقابت‌ها شرکت می‌کنند.

وی همچنین افزود: در حوزه اجتماعی نیز زنان سرپرست خانوار و خانواده های تحت پوشش در گروه‌های سنی جداگانه قادر به شرکت در چالش های حرکت استپ، حرکات ترکیبی دراز نشست، طناب زدن در یک  دقیقه و برخی رشته‌های دیگر می‌باشند.

رئیس بهزیستی خواف گفت: این جشنواره معتادین بهبود یافته را که تحت حمایت بهزیستی قرار دارند و در سامانه ارمغان ثبت شده را نیز با اجرای حرکت طناب زنی در یک دقیقه به چالش دعوت کرده است.

متولی در خصوص اهداف برگزاری این جشنواره افزود: افزایش نشاط و شادی در جامعه هدف خصوصاً در شرایط کنونی جامعه که امکان برگزاری جشنواره‌های حضوری وجود ندارد جزو ضروریات و از مهم‌ترین اهداف سازمان می باشد از اهداف اصلی این جشنواره است.

وی افزود: یکی از نکاتی که در طرح ریزی این جشنواره خودنمایی می‌کند این است که حس مشارکت و همدلی در اعضای خانواده تقویت خواهد شد چرا که تهیه و ارسال فیلم چالش ها و حرکات نیاز به مشارکت سایر اعضا خانواده دارد و دراین بین مسلما تبادل نظرات و احساسات بین فرد دارای معلولیت و خانواده ایشان اتفاقات خوبی را رقم خواهد زد و منجر به تعاملات بهتر اعضای خانواده می‌شود.

متولی در خصوص زمان اجرای جشنواره گفت: رقابت‌ها در حوزه امور اجتماعی از۶ شهریور شروع شده و تا هشتم آبان مهلت ارسال فیلم ها می‌باشد.

وی ادامه داد: در حوزه امور توانبخشی مسابقات از اول مهر شروع و مهلت ارسال ویدیوها تا سی‌ام آبان خواهد بود و در بخش پیشگیری نیز اول آبان شروع جشنواره و زمان نهایی ارسال آثار سی‌ام آذر می‌باشد.

لازم به ذکر است شرکت در این جشنواره به صورت مجازی و با ارسال فیلم از مددجو امکان پذیر است. رعایت حجاب اسلامی و استفاده از ماسک از الزامات شرکت در جشنواره خواهد بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز