خبرگزاری کار ایران

معاون اجتماعی سازمان نظام پزشکی:

پرونده شهادت بسیاری از شهدای مدافع سلامت هنوز تشکیل نشده است

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۱۹۴۶

معاون اجتماعی سازمان نظام پزشکی کشور گفت: پرونده شهادت برای بسیاری از شهدای مدافع سلامت هنوز تشکیل نشده است و و ما هر وقت خدمت خانواده های این بزرگان می‌رسیم شرمنده فرزندان آنها می‌شویم.

به گزارش ایلنا، مسعود حبیبی رییس سازمان جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران در یک برنامه تلویزیونی به روایت جانفشانی‌های جامعه پزشکی و کادر درمان پرداخت و گفت: در ابتدای شیوع ویروس کرونا در کشور زمانی که این بیماری هنوز ناشناخته بود، کادر درمان اعم از جامعه پزشکی و پرستاران فارغ از آنکه چه اتفاقی ممکن است برای آنها رخ دهد، به طور کامل در خدمت بیماران قرار گرفتند. اسفند ۹۸ هنگامی که فراخوانی برای همکاری داوطلبانه کادر درمان اعلام شد بیش از ۲۶۰۰ نفر برای خدمت در این زمینه اعلام آمادگی کردند که در میان آنها، پزشکان با انواع تخصص‌ها داوطلب شده بودند.

وی با بیان اینکه پزشکان تجلی‌بخش انسانیت‌ هستند، افزود: غذا، امنیت و سلامت نیازهای اولیه انسان ها در جامعه است که پزشکان وظیفه تامین سلامت را عهده دار هستند. برای آنکه پزشکان بتوانند با تمام وجود به جامعه خدمت کنند باید شرایطی فراهم شود و این قشر مورد توجه قرار بگیرند.

حبیبی ادامه داد: تعداد شهدای مدافع سلامت از آغاز پاندمی کرونا به بیش از ۳۰۰ نفر می‌رسد، اما متاسفانه به رغم تاکیدات مقام معظم رهبری هنوز کارهای ابتدایی پرونده شهادت بسیاری از این ۳۰۰ نفر انجام نشده است و ما هر وقت خدمت خانواده های این بزرگان می‌رسیم شرمنده فرزندان آنها می‌شویم.

معاون اجتماعی سازمان نظام پزشکی کشور همچنین از مسئولان درخواست کرد که نسبت به خانواده معظم شهدای سلامت توجه بیشتری از خود نشان دهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز