خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد:

گلایه پزشکان جوان از پیشکسوتان پزشکی/ مسئولان حاضر به شنیدن دغدغه‌هایمان نیستند

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۰۴۶۶

یک پزشک عمومی گفت: مدت‌ها است که پزشکان جوان می‌خواهند از وضعیت بدی که دارند، صحبت کنند و مشکلات خود را بیان کنند، اما متاسفانه کسی نیست که گوش شنوایی داشته باشد، در واقع مسئولان حاضر نیستند در جمع ما حاضر شوند و دغدغه‌های ما را بشنوند.

«فرید ملکشاهی» پزشک عمومی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با انتقاد از وصعیت پزشکان عمومی بیان کرد: تقریبا ۴۰ درصد از فوت شدگان نبرد با کرونا در بین کادر درمان، پزشکان هستند، یعنی از بین ۶۲۵ فوتی کادر درمان، ۲۴۳ نفر پزشک هستند.

ملکشاهی افزود: مدت‌ها است که پزشکان جوان می‌خواهند از وضعیت بدی که دارند صحبت کنند و مشکلات خود را بیان کنند، اما متاسفانه کسی نیست که گوش شنوایی داشته باشد در واقع مسئولان حاضر نیستند در جمع ما حاضر شوند و دغدغه‌های ما را بشنوند.

وی گفت: حقوق پزشکان را نجومی نشان دادند، در حالی که حقوق پزشکان جوان نه تنها از بسیاری از شغل‌ها کمتر است؛ بلکه آن مقدار ناچیز را هم پس از بردن زیر تیغ طرح‌هایی مانند مالیات پلکانی و قاصدک و دیگر بهانه‌های واهی با تاخیر پرداخت می‌کنند.

ملکشاهی ادامه داد: یک سری قوانین داخلی در وزارت بهداشت و دانشگاه‌ها تعیین شده که پزشکان جوان را با تعهدات سنگین ۱۰ الی ۱۵ سال متعهد به کار در بیمارستان‌های دولتی می‌کند که باید برای خدمت در بیمارستان‌های دولتی تعهد دهند.

وی گفت: نمونه بارز آن هم متن تعهدنامه‌ی دستیاری است که علیرغم اعتراض هیچ گونه تغییری نداشته است، همین دلیل باعث شده است که از رشته‌های مادر پزشکی مانند داخلی، اطفال، طب اورژانس و... در هنگام انتخاب رشته استقبالی نشود.

ملکشاهی افزود: فعالیت بیش از ۱۳۰ ساعت در هفته با حداقل حقوق وضعیت بیشتر رزیدنت‌ها و اینترن‌ها است، این حجم کار رزیدنت‌ها و اینترن‌ها و از طرفی حقوق پایین آنها متاسفانه باعث افسردگی آنها شده است، به نحوی که در چند ماه گذشته متاسفانه ۸ نفر از رزیدنت‌ها با خودکشی به زندگی خود پایان دادند و اینترن‌ها تجمعات اعتراض آمیزی را شکل دادند.

وی با انتقاد از عملکرد سازمان نظام پزشکی گفت: متاسفانه دوستان ما در سازمان نظام پزشکی کارنامه قابل قبولی به جای نگذاشتند که این باعث گلایه پزشکان جوان از همکاران پیشکسوت شده است.

ملکشاهی بیان کرد: در چند سال گذشته حقوق پزشکان جوان بر خلاف سایر صنف‌ها و اقشار تقریبا ثابت بوده است و با رشد عجیب تورم نیز بسیاری از پزشکان عمومی زیر خط فقر رفته‌اند و بسیاری تغییر رشته داده‌اند، یک پزشک جوان در بهترین حالت در چهل سالگی به کسب درآمد خواهد رسید، چون تا آن سن فقط در حال تحصیل و گذراندن تعهدات و طرح بوده است.

وی ادامه داد: متاسفانه شرایط به گونه‌ای بغرنج شده که شاهد خروج پزشکان عمومی از کشور هستیم و آنهایی هم که در کشور حضور دارند به اجبار وارد حیطه زیبایی می شوند، زیرا برای اجاره مطب و گذران زندگی حقوق کفایت نمی‌کند، جای افسوس دارد پزشک عمومی که می تواند خط اول درمان باشد، بنا بر اجبار وارد کار زیبایی شود.

ملکشاهی در پایان گفت: ما فقط خواهان آرامش و حقوقی متناسب با جایگاه خود و خدماتی که ارائه می‌دهیم، هستیم، اگر معیشت پزشک برقرار باشد ما شاهد تداوم خدمت رسانی و جلوگیری از مهاجرت خواهیم بود. امیدواریم مجلس و دولت محترم اقدامات لازم را برای رفع مشکلات فرزندان سخت کوش و نخبه خود انجام دهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز