خبرگزاری کار ایران

کمک شورای شهر به برج میلاد به خاطر ضررهای ناشی از کرونا

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۱۹۹۳

اعضای شورای شهر تهران با افزایش ردیف‌های اعتباری شرکت برج میلاد حداکثر تا سقف مبلغ ۱۰۰۰ میلیارد ریال موافقت کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مجید فراهانی، رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران در جریان بررسی لایحه شهردار تهران در خصوص «اصلاح جزء (ح) بند (۳) تبصره (۱) مصوبه بودجه سال ۱۴۰۰ شهرداری تهران و سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه» موضوع منابع و مصارف برج میلاد گفت: محدودیت‌های متعددی در خصوص بحث کرونا طی سال گذشته و سال جاری در زمان‌های مختلف صورت گرفت. 

او ادامه داد: برج میلاد باید مبلغ ۳ هزار میلیارد در بودجه ۱۴۰۰ شهرداری تهران را محقق می‌کرد و الزام داشتند ردیف‌های اعتباری برج از محل واریز درآمدهای اختصاصی شرکت به خزانه شهرداری شود اما فرآیند شرکت برج میلاد با اخلال جدی مواجه شد. 

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه در ۹ ماه ابتدای سال جاری به خاطر محدودیت‌های ناشی از کرونا تنها یک درصد درآمدها یعنی ۳ میلیارد تومان در بودجه ۱۴۰۰ شهرداری تهران محقق شد، اظهار کرد: عدم تامین ردیف‌های اعتباری برج میلاد از این محل، پرداخت بودجه کارکنان شرکت را با اخلال مواجه کرده است. 

فراهانی تصریح کرد: مجموعه برج میلاد لازم است از طریق مجازی مانند کنسرتهای آنلاینی که در گذشته اجرا می‌شد، درآمدهایی کسب کند و از تجربیات سایر کشورها در شرایط مشابه استفاده کند تا درآمد جدید خلق شود. لایحه‌ای شهرداری پیشنهاد کرد که فوریت آن تصویب شد و به کمیسیون برنامه و بودجه رسید و پس از اصلاحاتی به صحن شورا آمد. 

او با اشاره به این ماده واحده گفت: در این ماده واحده عنوان شده است که با عنایت به محدودیت‌های شرکت برج میلاد تهران در تأمین مبلغ ۳٫۰۰۰ میلیارد ریال در آمد به عنوان بخشی از منابع بودجه سال ۱۴۰۰ شهرداری تهران به دلیل وضعیت بحرانی ویروس کرونا، بند «ح» تبصره یکم بودجه مصوب سال ۱۴۰۰ شهرداری تهران به شرح ذیل اصلاح می‌شود. 

فراهانی ضمن تشریح این اصلاحیه ادامه داد: در آمد حاصل از برج میلاد پس از واریز به حساب تمرکز در آمد اختصاصی، به میزان چهل درصد (۴۰٪) هزینه مدیریت، راهبری و نگهداشت برج میلاد و شصت درصد (٪۶۰) شهرداری تهران تسهیم خواهد شد. سهم هزینه مدیریت، راهبری و نگهداشت برج میلاد تهران صرفا در محل ردیف‌های اعتباری با عنوان‌های «جبران هزینه مدیریت و راهبری برج میلاد تهران در شرایط کرونا)»، «نگهداری فضای سبز اطراف برج میلاد تهران»، «رفت و روب شهری برج میلاد تهران»، «تکمیل طرح‌های نیمه تمام فنی و مهندسی فاز ۱ برج میلاد»، «اجرای برنامه نشاط اجتماعی و فرهنگی در برج میلاد»، «اجرای برنامه‌های تهران ۱۴۰۰ در برج میلاد» هزینه خواهد شد. 

رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران تصریح کرد: سهم شرکت برج میلاد تهران پس از دریافت به عنوان در آمد در سیستم حسابداری شرکت مذکور شناسایی و مطابق بودجه مصوب آن شرکت هزینه خواهد شد. سهم شهرداری تهران پس از واریز به حساب تمرکز وجوه در آمدی عمومی نزد خزانه، بر اساس اولویت‌های شهرداری و مطابق بودجه مصوب هزینه خواهد شد. 

او ادامه داد: تا زمان ادامه محدودیت‌های ناشی از شرایط شیوع ویروس کرونا، اولویت هزینه کرد با هزینه‌های مدیریت، راهبری و نگهداشت برج میلاد تهران خواهد بود و به شهرداری تهران اجازه داده می‌شود تا زمان تداوم بحران کرونا وعدم تحقق در آمد پیش بینی شده، ردیف‌های اعتباری شرکت برج میلاد در بودجه مصوب سال ۱۴۰۰ شهرداری تهران را حداکثر تا سقف مبلغ ۱۰۰۰ میلیارد ریال، در زمره مصارف عمومی محسوب نموده و از محل منابع عمومی بودجه سال ۱۴۰۰ تخصیص داده و تامین اعتبار کند. 

گفتنی است گزارش کمیسیون برنامه بودجه با «۱۶» رای موافق تصویب شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز