خبرگزاری کار ایران

موافقت با افزایش ۵۰۰ میلیارد تومانی اوراق سال ۱۴۰۰ مترو تهران

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۹۲۰۹

با تایید اعضای دو کمیسیون حمل و نقل و ترافیک و برنامه و بودجه و تصویب در صحن شورای اسلامی شهر تهران، اوراق مشارکت سال ۱۴۰۰ شبکه مترو پایتخت از ۲۳۰۰ میلیارد تومان به ۲۸۰۰ میلیارد تومان افزایش یافت.

به گزارش ایلنا، علی امام مدیرعامل شرکت مترو در این رابطه گفت: در قانون بودجه مصوب سال ۱۴۰۰ شهرداری تهران، انتشار ۳ هزار میلیارد اوراق مشارکت برای توسعه حمل و نقل عمومی پایتخت منظور شده است که از این میزان اوراق، ۲۳۰۰ میلیارد تومان به توسعه خطوط مترو و ۷۰۰ میلیارد تومان به نوسازی ناوگان اتوبوسرانی اختصاص یافته بود. اما درخواست شهرداری تهران، افزایش ۵۰۰ میلیارد تومانی اوراق مشارکت برای تعمیرات اساسی قطارهای مترو بود که یک فوریت این ماده واحده، دو هفته پیش به تصویب اعضای شورای اسلامی شهر تهران رسید. در جلسه اخیر و پس از بررسی درخواست مطرح شده در کمیسیون‌های حمل و نقل و ترافیک و برنامه و بودجه شورا، موضوع مجدداً در صحن شورای شهر مطرح گردید و نهایتاً با این امر موافقت شد. بدین ترتیب سهم شبکه مترو پایتخت از اوراق مشارکت سال ۱۴۰۰ به ۲۸۰۰ میلیارد تومان افزایش یافت. البته عملیاتی شدن این موضوع، منوط به تایید نهایی فرمانداری تهران و همچنین موافقت وزارت کشور با افزایش سقف اوراق مشارکت سال جاری خواهد بود. 

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه (مترو) ،مدیرعامل شرکت مترو در ادامه به لایحه اصلاح ماده ۱۵ مصوبه بسته محرک اقتصادی اشاره کرد و افزود: خرداد ماه سال گذشته در بند یک لایحه بسته محرک اقتصادی در شرایط کرونا، موضوع اختصاص ۴ هزار میلیارد تومان از محل منابع پروژه‌های مشارکتی برای تادیه دیون و همچنین شروع عملیات اجرایی خط ۱۰ مترو پیش‌بینی شد اما به موجب رایزنی‌های صورت گرفته و با تصویب یک فوریت لایحه اصلاح این مصوبه، امیدواریم در مدت زمان باقی‌مانده از دوره کنونی شورای اسلامی شهر تهران، اصلاحیه مذکور در نهایت به تصویب نهایی اعضا برسد تا بتوان از محل این ۴ هزار میلیارد تومان، برای توسعه سایر خطوط مترو و ازجمله توسعه شمالی خط ۳ نیز استفاده بهینه کنیم. البته در این اصلاحیه، مجوز بهره‌مندی از مبلغ هزار میلیارد تومان از محل منابع بودجه‌های مشارکتی برای نوسازی ناوگان اتوبوسرانی هم دیده شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز