خبرگزاری کار ایران

تغییر ضوابط تامین پارکینگ در اولویت شهرداری قرار گیرد

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۳۴۸۱

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی از شهردار تهران تقاضا کرد تا تغییر ضوابط تامین پارکینگ و حق توسعه را در اولویت قرار دهد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد سالاری در جریان جلسه امروز شورای شهر تهران در تذکری درباره تاخیر در تصویب بازنگری و اصلاح ضوابط پارکینگ کاربری‌های مسکونی و غیرمسکونی طرح تفصیلی اظهار کرد: کمیسیون شهرسازی و معماری از ابتدای این دوره با توجه به بررسی‌ها و مطالعات انجام شده در خصوص ضوابط تامین پارکینگ، سلسله نشست‌هایی را برگزار و حوزه شهرسازی و معماری شهرداری پیش از یک سال پیش قراردادی را با تیم دانشگاهی در دانشگاه تهران منعقد کرد. 

او ادامه داد: نهایتا گزراش بازنگری و اصلاح ضوابط تامین پارکینگ در شهر تهران ارائه شد. مطالعات بسیار درستی انجام شد و این موضوع مورد استقبال اعضای کمیسیون ماده ۵ قرار گرفت و مقرر شد به فوریت اصلاحات انجام و به عنوان مصوبه کمیسیون ماده ۵ ابلاغ شود. 

سالاری افزود: طرح تفصیلی یکپارچه شهر تهران که در سال ۹۱ ابلاغ شده یک نسخه تامین پارگینگ برای کل مناطق ۲۲گانه تجویز کرده و به رغم اینکه مراکز مرکزی شهر اجازه تامین پارکینگ نمی‌دهند تا جذب سفر صورت نگیرد اما طرح تفصیلی شهر تهران در همه پارسل‌ها از جمله بازار و منطقه ۱۱ و ۱۲ را ملزم به تامین پارکینگ می‌کند و اجازه صدور پروانه تا زمان تامین آن را نمی‌هد. 

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران اضافه کرد: امروز نزدیک به دو دهه است که طرح ترافیک و زوج و فرد انجام می‌شود تا همه شهروندان با ماشین در سطح شهر تردد نکنند و از آنطرف طرح تفصیلی که سند فرادست در این زمینه است دارای اشکالات اساسی است. امروز کارشناسان شهرسازی پذیرفته‌اند که اگر شهر تهران آن را اجرایی کند به عنوان الگویی به تمام کلانشهرهای تهران تسری پیدا می‌کند. 

سالاری از شهردار تهران تقاضا کرد: موضوعاتی مانند تغییر ضوابط تامین پارکنیگ و انتقال حق توسعه «T. D. R» را در اولویت قرار دهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز