خبرگزاری کار ایران

ضوابط ساخت‌وساز در محله فرحزاد مشخص شد

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۵۸۵۳

طرح موضعی طراحی شهری محله فرحزاد با هدف صیانت از بافت ارزشمند این محله به تصویب کمیسیون ماده پنج شهر تهران رسید.

به گزارش ایلنا، جلسه کمیسیون ماده پنج شهر تهران به ریاست پیروز حناچی شهردار تهران و با حضور محسن هاشمی رفسنجانی رئیس شورای اسلامی شهر تهران، عبدالرضا گلپایگانی معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران و علی اشراقی رئیس دبیرخانه کمیسیون ماده پنج تشکیل شد و طرح موضعی طراحی شهری محله فرحزاد مورد بررسی قرار گرفت. 

علی اشراقی رئیس دبیرخانه کمیسیون ماده پنج در تشریح تصمیمات این جلسه گفت: طرح ساماندهی محدوده واجد ارزش فرحزاد به وسعت ۲۱۱ هکتار طی سال‌های ۹۶ تا ۹۹ در کمیسیون ماده پنج و شورای عالی شهرسازی و معماری مورد بررسی و تصمیم گیری قرار گرفته بود که نهایتاً پس از بررسی گزارش‌های مربوطه در چندین جلسه کارگروه فنی و انجام اصلاحات لازم، در جلسه اخیر کمیسیون ماده پنج مطرح و تصویب شد. 

وی ادامه داد: این طرح که شامل ۶۹ هکتار از محله فرحزاد می‌شود، با تمرکز بر حوزه سکونت و با هدف صیانت از بافت ارزشمند این محله تهیه و تدوین شده و بر ممانعت از هرگونه تغییر در مورفولوژی بافت محله فرحزاد و توده‌گذاری محله «مطابق الگوی ارگانیک»، احیاء و باز زنده‌سازی بافت قدیم روستایی با رویکرد اقتصاد مبتنی بر گردشگری پایدار، تداوم الگوی تاریخی و شناسایی بناهای با ارزش تاریخی، تکمیل خطوط و احداث ایستگاه‌های مترو در این محدوده تأکید دارد. 

اشراقی افزود: با تصویب طرح موضعی طراحی شهری محله فرحزاد، پس از سال‌ها ضوابط ساخت و ساز و معماری این محله تعیین و تکلیف شد. 

به گزارش روابط عمومی معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران، لازم به ذکر است، در ادامه این جلسه، دستورالعمل حفاظت از بناها و ساختارهای ارزشمند تاریخی بر مبنای انتقال حق توسعه (TDR) مورد بحث و بررسی قرار گرفت و با توجه به اهمیت موضوع، قرار شد شهرداری تهران پس از بررسی‌ها و هماهنگی‌های لازم این طرح را به کمیسیون ماده پنج ارائه کند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز