خبرگزاری کار ایران

مدیرکل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر؛

«کیفیت آموزش در مناطق عشایری» در دوران کرونا ارتقا یافته است

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۹۳۳۷

مدیرکل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر، گفت: در دوران کرونا با همت معلمان دغدغه‌مند و دلسوز عشایری که به صورت خودجوش مدارس عشایری را دایر نموده و کلاس‌های درس را به صورت حضوری برگزار کردند، شاهد ارتقای کیفیت آموزش در مناطق عشایری نسبت به مناطق شهرنشین و عمق یادگیری بالاتر، در دانش آموزان عشایر بوده ایم.

به گزارش ایلنا، محمد رضا سیفی اظهار داشت: تعداد افراد جامعه عشایری بر اساس آخرین سرشماری ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر است. اهتمام به امر تحصیل فرزندان عشایر، با توجه به نقش اجتماعی که افراد یک جامعه دارند، بسیار مهم و ضروری است. 

وی گفت: درحال حاضر ۱۸۵ هزار دانش آموز عشایر در ۶ هزار و ۵۰۰ آموزشگاه مشغول به تحصیل بوده، که از این تعداد۵ هزار و ۶۹۰ دانش آموز در دوره ابتدایی، درحال تحصیل هستند. ۴۷ در صد از دانش آموزان عشایر را دختران تشکیل می‌دهند که در ۱۳ هزار و ۳۵۲ کلاس (۲ هزار مدرسه)، به صورت سیار و نیمه سیار اداره می‌شوند. همچنین ۵۴۴ نفر سرباز معلم، در مناطق صعب العبور مشغول تدریس هستند. 

مدیرکل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر ادامه داد: درصد دانش آموزان عشایر از کل دانش آموزان کشور ۱.۳ درصد است؛ که ۸۵ درصد مدارس عشایری را دبستان‌ها تشکیل می‌دهند و۶۹۰ کلاس عشایری با جمعیتی بیش از ۴۰ نفر و تعداد هزار و ۳۹۲ کلاس درس، با جمعیت دانش آموزی یک تا پنج نفر تشکیل می‌شود. همچنین تعداد ۷ هزار و ۱۳۰ کلاسچندپایه، ۷۵۸ مدرسه چادری، ۳۹ مدرسه کپری و ۱۳۹۷ مدرسه کانتینری، در مناطق عشایری درحال بهره برداری است. 

رشد برخی نشانگرهای آموزش و پرورش عشایر از ابتدای دولت تدبیرو امید

وی ادامه داد که تعداد کل دانش آموزان عشایر از سال ۹۲ تا سال جاری، ۲۳ درصد رشد داشته و در این میان، تنها تعداد دانش آموزان دختر نسبت به سال ۹۲.۲۵ درصد افزایش جمعیتی داشته است. همچنین تعداد مدارس شبانه روزی در این مدت، ۳۶ درصد افزایش داشته است. 

مهم‌ترین چالش‌ها در آموزش و پرورش عشایر

سیفی در مورد مهم‌ترین چالش‌هایی که آموزش و پرورش عشایر با آن مواجه است، گفت: عدم اجرای کامل «اساسنامه مدارس عشایری» یکی از این چالش‌ها است. همچنین برخی از مدارس عشایری به سرویس‌های بهداشتی و تعویض چادر نیازمند هستند که اغلب این مدارس در مناطق عشایری استان‌های فارس و لرستان قرار دارند. 

وی در پایان گفت: در دوران کرونا با همت معلمان دغدغه‌مند و دلسوز عشایری که به صورت خودجوش مدارس عشایری را دایر نموده و کلاس‌های درس را به صورت حضوری برگزار کردند، شاهد ارتقای کیفیت آموزش در مناطق عشایری نسبت به مناطق شهرنشین و عمق یادگیری بالاتر، در دانش آموزان عشایر بوده ایم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز