خبرگزاری کار ایران

طرح "پرستار پیگیر" برای پیگیری بیماران پس از ترخیص از سوی وزارت بهداشت

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۷۸۹۳

نشست تخصصی معاون پرستاری وزارت بهداشت با اعضای هیات مدیره و هیات موسس انجمن ملی پرستاران جامعه‌نگر (مراکز مشاوره و مراقبت های پرستاری در متزل) کشور برگزار شد.

به گزارش ایلنا و بنابر اعلام روابط عمومی وزارت بهداشت، در این نشست که در وزارت بهداشت برگزار شد، مریم حضرتی - معاون پرستاری وزارت بهداشت ضمن اظهار خرسندی از ثبت انجمن ملی پرستاران جامعه نگر به اهمیت و نقش پرستاری در جامعه تاکید کرد.

وی افزود: در شرایط فعلی، کشور بیش از هر زمان دیگری به مراقبت‌های جامعه‌نگر نیاز دارد و این اقدام اعضای هیات موسس در ثبت انجمن پرستاران جامعه نگر می‌تواند گامی  موثر در ارتقای حرفه پرستاری و ارائه کیفی خدمات در جهت رضایتمندی مردم باشد.

حضرتی افزود: در ایام بحران کرونا اقدامات قابل توجهی از طرف مراکز مراقبت و مشاوره در منزل  به بیماران کووید ارائه شد که کمک شایانی به نظام سلامت در جهت کاهش بار مراجعین به بیمارستان‌ها و افزایش راحتی و رضایتمندی مردم بود.

وی افزود: در حوزه پرستاری جامعه نگر، ساماندهی و نظارت بر مراکز مراقبت در منزل  بسیار مهم است و ما در معاونت پرستاری با اولویت سیاست گذاری در مقوله پرستاری جامعه نگر اقدامات پایه‌ای زیادی انجام دادیم، از جمله بحث مراقبت‌های طولانی مدت ( LTC ) برای مددجویانی که نه امکان مراقبت در بیمارستان‌ها و نه امکان مراقبت در منزل از آنها وجود داشت، از اقدامات دیگر معاونت در جهت توسعه نقش پرستاری جامعه نگر، انجام طرح پرستار پیگیر جهت پیگیری بیماران پس از ترخیص از بیمارستان و همچنین  اقدام در جهت ایجاد و توسعه مراقبت‌های تسکینی کودکان و بزرگسالان بوده است.

حضرتی با اعلام خرسندی و اعلام حمایت معاونت پرستاری وزارت بهداشت از این اقدام، ابراز امیدواری کرد که انجمن ملی پرستاران جامعه‌نگر با قوت و قدرت زیاد فعالیت‌های خود را شروع کند و در این راه ضمن استفاده از تجربیات زیاد مراکز هوم هلث کر، در کنار راه‌اندازی کمیته علمی و نشریه تخصصی؛ وضعیت پرستاری جامعه نگر را متحول کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز